U sklopu MaxArtFest 2011, danas, 9., 10. i 11. lipnja održava se radionica japanskog umjetnika Takayuki Yamamoto-a pod nazivom Novi pakao. Mjesto događanja je Pothodnik Kvaternikov trg Zagreb, a prezentacija i izložba održat će se u subotu, 11. lipnja u 13 sati.
vrijeme: 09.06.2011.
mjesto: Bergamo, Italy
2011. godine Yamamoto je pozvan da ostvari svoj umjetnički projekt na MaxArtfestu u Zagrebu. Oformit će tri ad hoc grupe sa kojima će raditi na temu 'Novi pakao'. Radionice će biti posvećene razgovoru o konceptima pakla i raja, dobrog i lošeg te japanskom vjerovanju, proisteklom iz budizma, kako je pakao stanje kroz koji svi moraju proći da bi (svi!) došli u raj. Sudionici će sa umjetnikom izrađivati trodimenzionalne artefakte, vlastite pogleda na pakao kroz kojeg mora proći netko za koga oni smatraju da je to zaslužio. Disneyland prestaje biti metafora simulakre, Yamamotov rad možda nam može osvjestiti da živimo Disneyland / pakao koji jest naše odbijanje da prihvatimo distrakciju kao srž naše realnosti.

Yamamoto u svojem umjetničkom radu tretira proces kao umjetničko djelo. On inspirira stvaranje umjetnosti kod drugih, svojih umjetničkih partnera ili mladih i djece. Iako obrazovan na umjetničkim zasadama škola i Zapada i Japana, Yamamoto odbija definirati svoj izraz kroz stabilnu formu, a ipak provocira stvaranje artefakta na kraju procesa. Sličan je u tome novoj generaciji svjetskih, a osobito azijskih umjetnika. Iako duboko uronjeni u zapadnu povijest umjetnosti i popularne kulture oni svjesno ne participaraju u globalno prihvaćenom azijskom stilu koji je posljednjih desetljeća uspješno izvozio dizajn i pop estetiku visoke tehnologije. Nimalo zbunjeni tradicijom vlastite kulture ili očekivanjima svjetske umjetničke scene da nastave poetiku prethodnih generacija, ti tridesetogodišnjaci samouvjereno promoviraju umjetnost koja djeluje između poetskog i dubokog.
Umjetnici ne zaziru od inspiracije intimom, kolaborativnih projekata, uvođenja ulične i amaterske snage u projekte profesionalne umjetnosti... Gubitak identiteta odricanjem jasno prepoznatljivog artefakta (kakve vidimo kod sveprisutnog Murakamija ili ironizacije revolucionarnih stečevina kod kineskih umjetnika) nadoknađuju identitetom grupe. Krajnji produkt, umjetnina, jest samo rezultat akcije, nikako roba koja se može samostalno tržišno vrednovati. Primjetna je i suradnja umjetnika iz različitih azijskih zemalja na kolaborativnim projektima. Yamamoto na primjer već godinama surađuje sa vijetnamskim umjetnikom Cam Hoang Dongom u svojevrsnoj performerskoj grupi 'Camamoto'. Leo Katunarić