Preskočite na glavni sadržaj

Re-konstrukcija fotografske slike #4

Hrvatsko društvo likovnih umjetnika Dubrovnik i Kazalište Marina Držića pozivaju na otvorenje izložbe 'Re-konstrukcija fotografske slike #4', koja se otvara u subotu, 6.svibnja, u 20 sati, u dubrovačkoj Galeriji Flora. Izložba se može pogledati do 15.svibnja.
vrijeme: 06.05.2017. 20,00
mjesto: Dubrovik; Galerija Flora, Šetalište kralja Zvonimira 32
Re-konstrukcija fotografske slike #4
Autori: Sanja Anđelković, Miloš Čubrilo, Barbara Jovanović, Stefan Jovanović, Aleksandar Ramadanović, Andrea Palašti, Ivana Čavić, Ognjen Tadić

Izložba ‘Re-konstrukcija fotografske slike’  predstavlja dugogodišnji projekt koji se fokusira na istraživanje 'prostora' fotografije i različitih načina pristupa mediju. Inicijativa o seriji izložbi, nastala je iz potrebe za suradnjom i samoorganiziranjem umjetnika iz (približno) iste generacije i konteksta (obrazovnog sustava - Akademije umetnosti u Novom Sadu), sa ciljem pokretanja afirmacije i pravilnog razumijevanja fotografskog medija, kao bi se stvorila jedna specifična - lokalna (Novi Sad/Srbija) platforma koja za svoj fokus uzima mapiranje, prepoznavanje, analizu i raspravu o pojedinačnim praksama umjetnika koji koriste principe i elemente fotografije u svom radu. 

Danas, nakon više od jednog stoljeća od pronalaska fotografije, zahvaljujući digitalnoj (r)evoluciji, eri mobilnih telefona i interneta, fotografija se više od bilo kog drugog tekstualnog i vizualnog sustava nudi kao ’ponuda koja se ne može odbiti’ (Burgin). S obzirom na neposrednost medija i njegovih automatskih (digitalnih) kvaliteta, otvorile su se nove mogućnosti djelovanja fotografije.

Zahvaljujući internacionalnom jeziku, ekonomskom stanju, sve većim porastom zanimanja za istraživanje (popularne) kulture, fotografija je našla svoje mjesto u suvremenoj umjetnosti kao jedan od najzastupljenijih medija izražavanja. Na taj način, fotografija kao umjetnost postala je određena antropološka praksa koja je u čvrstoj vezi sa kulturalnim, društvenim, povijesnim, ekonomskim i/ili političkim okolnostima, putem koje se tematiziraju osobne, lokalne, društvene i kulturalne pojave, predočavaju stvarne i/ili fikcionalne informacije. Stoga se,  fotografski rad/(slika!), može definirati kao svojevrsni informacijski tekst, koji se ogleda u mogućnosti dokumentiranja – opisivanja, interpretiranja, osporavanja, izvođenja! – iskustva, organizacije i artikulacije svakodnevnog života.
 
Izložba Re-konstrukcija fotografske slike # 4, fokusira se upravo na ovakvu dokumentirajuću prirodu fotografije, na istraživački odnos prema realnosti u kojem umjetnički rad postaje proces dokumentiranja: (1) dokumentiranja umjetničkih procesa (B.Jovanović); (2) dokumentiranja svakodnevice (Čubrilo, S.Jovanović, Ramadanović, Čavić, Tadić); (3) dokumentiranja tragova prošlosti i obiteljskih sjećanja (Anđelković); (4) dokumentiranja kao prakse arhiviranja (Palašti). U tom svjetlu, predstavljeni radovi istražuju fotografske procese i tiskarske tehnologije, zamagljuju granice između dokumenta i fikcije, fotografije i pokretnih slika, kao i umjetničkih i kustoskih praksi. Promatrajući fotografiju unutar ovih različitih specifičnosti autorskih praksi,  izložba ima za cilj ukazazi na različite tehničke, psihičke,.estetske, etičke, religijske ili političke prostore koji govore o moći i potencijalu dokumentarnog zapisa: o činjenicama ili fikcionalizaciji okolnosti, putem kojih predstavljeni autori direktno ili zaobilaznim putem tumače vlastitu autorsku ali i širu društvenu poziciju.