Projekt okuplja srednjoškolce različitih profesija oko komorne opere Henrya Purcella „Diona i Enej“ na poseban način: operu će izvesti učenici, orkestar, zbor i solisti srednje Glazbene škole Josipa Hatzea zajedno sa profesionalnim muzičarima, uz sudjelovanje učenika splitskih srednjih škola u izradi scene i kostima i rada na svim dijelovima predstave i promidžbe. Projekt putuje kroz stoljeća, umjetničke vrste, zanimanja, zemlje, dob izvođača pa otuda naziv „Glazbeno vozilo“.
Projekt vode splitski kulturnjaci, redateljica Marica Grgurinović, glazbenica Maja Žarković i scenograf Ozren Bakotić uz nezaobilaznu podršku profesora splitskih srednjih škola. Glavni nositelji su koncertna agencija „Illyria“ i Glazbena škola Josipa Hatzea iz Splita. Tim međunarodno priznatih glazbenika iz Hrvatske, Europe i Australije priprema izvedbu kroz niz specijalističkih seminara. Uz Grad Split, projekt podržavaju Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa Republike Hrvatske i Britanski savjet za kulturne veze.
Ciljevi „Glazbenog vozila“ su tijekom seminara pripremiti mlade glazbenike za izvedbu barokne opere, a ostalim srednjoškolcima kroz neposredno iskustvo omogućiti učenje o kazalištu, operi i neraskidivoj vezi stvarnog života, umjetničkih ali i ne-umjetničkih zanimanja, npr. frizera i scenske frizure u konkretnoj predstavi ili električara i scenske rasvjete, ... - i kazališta. Redateljica Marica Grgurinović, čija je predstava „Što mi može virus?“ upravo nagrađena na festivalu „Mali Marul“, smatra da „Kazalište mora imati još neku svrhu osim čisto estetske i one da bude samo sebi dovoljno, mora pronaći novi jezik komunikacije s mladom populacijom. Interakcija i edukacija mladih i Kazališta je jedan od tih novih jezika. Ulaskom mladih na pozornicu a sada i oko pozornice, oni postaju aktivni sudionici stvaranja punokrvne kazališne predstave, na taj način se educiraju, a Kazalište postaje mjesto zabave, kreativnosti i zajedništva.“
Opera „Didona i Enej“ je savršeni materijal za „Glazbeno vozilo“. Izvedbeno je dostižna srednjoškolcima glazbene škole a ujedno je i prekrasno umjetničko djelo. Sadržaj je prilično suvremen iako mu je podloga antička pripovijest koju je obradio rimski pisac Vergilije u svojoj „Eneidi“: Kraljicu Didonu posjećuju ratne izbjeglice iz porušene Troje, koji se zadržavaju na obalama njene Kartage. Trojance predvodi junak Enej. Slijedi ljubavna priča kraljice i junaka, međutim Eneja razdire dvojba između odanosti svome zadatku i osobne sreće uz lijepu Didonu. Spletke okoline razdvajaju ljubavnike požurujući Eneja da napusti Kartagu. Didona ostaje slomljenog srca i pod neminovnim teretom sramote obljubljene a napuštene žene. Jednosatna opera završava slavnom Didoninom tužaljkom i nastupom zbora koji se ubrajaju među najdirljivije taktove u cjelokupnoj povijesti glazbe. Prekrasna glazba inspirirala je i neke pop i rock glazbenike, primjerice Alison Moyet i kantautora-gitaristu Jeffa Buckleya. Splitska predstava bit će osuvremenjena kako bi što neposrednije komunicirala sa izvođačima i publikom.
Gostujući glazbenici oduševljeni su idejom i provedbom. Benjamin Bayl, Australac, dirigent blistave karijere, kaže: „Vaša mladež radi sa odličnim pedagozima velikog znanja i širokih shvaćanja. Izuzetno sam počašćen biti dijelom „Glazbenog vozila“ te surađivati sa kolegama glazbenicima i pedagozima drugih profesija u prekrasnom Splitu.“
Mladi izvođači, i oni koji sudjeluju na operi na druge načine, pozvani su izvesti operu u Zagrebu na festivalu „Zagrebačke ljetne večeri“ 10. srpnja te na jesen gostovati u Beču i Londonu. Splitska premijera priprema se za početak srpnja. Više informacija o mladim sudionicima i splitskim školama kao i o putovanjima „Glazbenog vozila“ moći ćete za koji dan naći i na internetu. (Koncertna agencija Illyria, Split)