Preskočite na glavni sadržaj

Koji K? – premijera u Rijeci

U subotu, 5. ožujka, Tetar Rubikon predstavlja novu premijeru – 'Koji K?', u režiji Zvonimira Peranića. Predstava počinje u 18 sati, u HKD na Sušaku, Rijeka.
vrijeme: 05.03.2011. 18,00
mjesto: Rijeka; HKD na Sušaku, Strosmayerova 1
url: http://www.rubikontheatre.com
Koncept, režija, dramaturgija: Zvonimir Peranić
Glazba: Filip Frank
Koreografija: Ivana Peranić
Kostimografija: Kristina Nefat
Oblikovanje svjetla: Dalibor Fugošić
Scenografija: Alen Planinšek
Šminka i frizure: Ksenija Nakić-Alfirević
Izvođači: Ana Ljutić, Ivana Kalc, Ivana Peranić, Marin Čubranić, Šandor Slacki jr.
Stage maager: Hrvoje Mijočević

'Koji K?' eksperimentalna je predstava suvremenog kazališta koja se može opisati i kao audio-vizualna-izvedbena instalacija, a koja inspiraciju pronalazi u trima autorima; Franzu Kafki, Janku Poliću Kamovu i Miroslavu Krleži, te njihovim djelima Procesu,  Preobrazbi, Maminom srcu, izboru pjesama J. P. Kamova te Gospodi Glembajevima.

'Koji K?' za svoj okvir uzima Kafkin svijet u kojem avetinska bezimenost obujmljuje sve. Tko je taj koji odlučuje? Tko upravlja? Kome da se obratimo za pravdu i pomoć? To je svijet u kojem  je društvo zapalo u letargiju odustajanja od akcije i odgovornosti.

Unutar tog okvira stavljaju se u odnos dvije srodne umjetničke vizije, Kamovljeva i Krležina. Ekstrahiraju se esencije tih vizija od kojih se onda gradi novi svijet, pun kontrasta, destrukcije i kolaža raznih vrijednosti, od uzvišenih do grotesknih. Kroz animalnost i idealizam, erotizam i razum, ideju i sentiment, morbidnost i ironiju oblikuje se ovovremeni scenski pejzaž koji je odraz stanja duše, vremena i svijesti.

Osim kontrapunktiranja umjetničkih vizija upadaju u oči i različiti prijemi gore navedenih domaćih pisaca i njihovih drama na ovim prostorima. Od Kamovljevog teatra za koje se smatralo da 'teatar to nije' do Krležine drame Gospode Glembajevi o kojoj smo i nedavno mogli čitati kao o 'najznačajnijem dramskom tekstu napisanom na prostoru bivše Jugoslavije'. Ti ekstremi otvaraju mnoga pitanja o odnosu dramskoga teksta i čina, ali i daju prostora i slobode suvremenom poimanju kazališta koji dramski tekst koristi na sebi osebujan i autentičan način.

U komornoj atmosferi predstave poticat će se iracionalni odgovori podcrtani vizualnim imputima u koje će biti ugrađeni i sami gledatelji – poput Josefa K -  istražujući svoju ulogu u kazališnom činu i sukreirajući svijet jednoga ili više K.

Naslov produkcije asocira i na djelo (knjiga i dokumentarno igrani film) Koji k... uopće znamo? a koji se bavi filozofskim aspektima kvantne fizike, usporednim stvarnostima i ulozi svakoga pojedinca u kreiranju vlastitoga života. Kako je Rubikonova posebnost upravo spoj umjetnosti i znanosti u produkciji Koji K? pomno kreiramo novu scensku stvarnost igrajući se, mijenjajući okvire i povezujući ne samo originalna djela i njihove autore već i same gradbene elemente glazbeno scenski umjentosti: opere, simfonije, drame, kazališta pokreta, suvremenog plesa zajedno sa svakim gledateljem.