vrijeme: 19.11.2011.
mjesto: Zagreb: Teatar &td
Sudionice: Klara Kemp-Welch, Luiza Nader, Sarah Wilson
Luiza Nader - Subjekti afekta: Umjetnost, povijest i prijevod afekta nakon 1945.
Istraživanje Luize Nader ispituje odabrane povijesno-umjetničke fenomene nakon 1945. postavljajući u središte pojam afekta i poziciju umjetničkog subjekta kao promatrača političkih, socioloških i povijesnih događanja/graničnih iskustava. Nader nastoji konstruirati teoriju utemeljenu na empirijskim činjenicama kao što su umjetnička djela, tekstovi umjetnika, arhivski dokumenti, intervjui, itd, koji također služe kako bi se reartikulirala uloga, funkcija i mehanizmi afekta u umjetnosti i njenom društveno-političkom okviru. Interesiraju je radovi koji afekt promatraju kao sadržaj i temu, jednako kao i konstelacije afekata koje se generiraju i prenose kroz umjetničke radove.

Sarah Wilson - Izuzetni slučaj moskovskog konceptualizma: suspenzija nevjerice
Što ako sagledamo Roberta Morrisa u odnosu na Andreia Monastyrskog, Daniela Spoerrija u odnosu na Ilyu Kabakova, Lucia Fantia u odnosu na Erica Bulatova – ili konkretnu poeziju Carla Andrea u odnosu na Dimitrija Prigova? ‚Moskovski konceptualizam’ i dalje se tretira kao ‚izuzetan’: izvan je komparativnih praksi povijesti umjetnosti, izvan njujorških parametara umjetnosti nakon 1900., te općenito izvan kurikuluma povijesti umjetnosti, bez obzira radi li se o radovima stvorenim prije ili nakon emigracije.
Klara Kemp-Welch - Preslagivanje društvenog: Odnosi Istok-Istok na globalnom polju
Moje predavanje sagledava susrete između istočnoeuropskih umjetnika/ca u dekadama koje su prethodile 1989-oj u relaciji prema metodoloskim izazovima onoga sto Bruno Latour naziva preslagivanje društvenog (‘reassembling the social’). Međunarodna razmjena između nerežimskim umjetnicima između različitih zemalja bivšeg Istočnog bloka bilčo je zapostavljeno zbog dva osnovna razloga. Prvenstveno stoga što su se povjesničari umjetnosti nakon 1989. okrenuli pisanju nacionalnih povijesti umjestost. Potom i stoga što su se nastojali priključiti hegemonskim zapadnim povijesti umjetnosti i teorijom i zbog identifikacije s perifernom pozicijom u želji za povezivanjem, nakon perioda navodne separacije, s navodnim centrom.
Promocija knjige: 'Removed from the Crowd: Unexpected Encounters I' ('Izvađeni iz gomile: Neočekivani susreti I')
Uredile: Ivana Bago & Antonia Majača u suradnji s Vesnom Vuković
Autori: Ivana Bago & Antonia Majača, Lucian Gomoll & Lissette Olivares, Aleksandra Jach, Miguel A. Lopez, Nataša Petresin-Bachelez, Edit Sasvari, Alina Serban, Mara Traumane, Vesna Vuković
Izdavaci: [BLOK] | Lokalna baza za osvježavanje kulture & Institut za trajanje, mjesto i varijable (DeLVe)
Dizajn: Rafaela Dražić
Okupivši tekstove naručene pretežno od nadolazeće generacije istraživača/ica i autora/ica ovaj zbornik je usmjeren na konceptualne i eksperimentalne umjetničke, kustoske i institucionalne prakse koje se nisu nikad, ili su se rijetko, dovodile u vezu s paralelnim kretanjima izvan svog pojedinačnog konteksta. Namjera nije tek 'popuniti' postojeće povijesno-umjetničke narative onim što je iz njih izostavljeno (tj. opisati kanonsku proizvodnju centra njegovim odgovarajućim 'odjekom' na periferiji), već intervenirati u sam poredak diskurza koji oblikuju dominantne povijesti suvremene umjetnosti.