Preskočite na glavni sadržaj

Izložba Ivora Hreljanovića 'Primo scatto'

U subotu, 18.prosinca, u 20 sati, u riječkoj galeriji O.K. / K.U.N.S, otvara se izložba fotografija Ivora Hreljanovića pod nazivom 'Primo scatto'.
vrijeme: 18.12.2010. 20,00
mjesto: Rijeka; Galerija OK. K.U.N.S., Franje Račkoga 24a
url: http://tda.scharf.net/
Unutar sve veće trivijalizacije današnjeg snimanja digitalnom tehnikom i sve bržim fotoaparatima, sa sve većim mogućnostima snimanja kao i u općem degradiranju same fotografije kao profesije od strane drugih profesija gdje je fotografija marginalizirana (novinarstvo, dizajn, marketing itd.) naslov izložbe nametnuo mi se sam po sebi. Fotografija u svojoj biti nije mašinsko štancanje snimaka i nije photoshop.
 


Primo scatto je fotografija. To je prvi snimak koji je uvijek dobar, uvijek najbolji, on je bolji od svakog sljedećeg idealističkog ponavljanja prizora koji hvatamo u kadar, a koji smo već prethodno bolje snimili. To je trenutak odluke i intuicijsko djelovanje koje se u ovom slučaju manifestira na okidaču aparata.

Fotografirati znači uhvatiti taj trenutak pokretne slike, pritisnuti okidač kad je vrijeme za to i zamrznuti je za vječnost. Dakle taj trenutak uhvatiti na takav način i svjesno djelujući, a ne snimat snimajući film fotoaparatom i ne gledajući i ne mičući prst s okidača po par sekundi i smatrat sebe fotografom. Uopće nije bitno da li aparat radi jedan, pet, ili deset snimaka u sekundi kad je samo jedan dovoljan. Ako je suđeno da se snimak desi snimit će se, u protivnom je sve uzalud, nebitno je. Svi fotoreporteri i fotografi znaju o čemu se tu radi, a i amateri koji duže snimaju.
 
Nadalje, mene zanima realnost i magičnost u fotografiji bila ona crno-bijela ili u koloru. Photoshop je kao alat lightrooma i kao opozit tamne komore sekundaran i koristim ga samo u najosnovnije svrhe diskretnog šminkanja fotografija, bez upliva u njihov sadržaj i formu, dakle u svrhu dobivanja što boljeg rezultata printa vezanog za tonove, kontraste, boju i izrez kadra.

Najbitnija datost je ta da fotografiju snima osoba iza fotoaparata i njegova ideja i to je realnost. Photoshop nije realnost. Dakle, photoshopirana fotografija kao upliv u sadržaj nje same nije fotografija niti će ikad biti fotografija neovisno o razvoju tehnologije. U velikoj mjeri radi se o kiču i nebitnostima.

Photoshop su osmislili dizajneri da bi fotografija kao dio komercijalnog finalnog produkta bio što bolji i u svrhu fotomontaže raznih edicija (a to je već zasebni žanr koji se reflektira na kolaž koji je njegova preteča, dakle opet ne na fotografiju samu). Feral Tribune sa svojim naslovnicama odličan je primjer za to. Fotomontaže koja nije fotografija. I koju su radili splitski dizajneri. A fotografiju su izmislili fotografi i ona ostaje fotografima. Ivor Hreljanović

Ivor Hreljanović rođen.1976. godine u Rijeci. Završio je srednju Grafičku školu, diplomirao hrvatski jezik i književnost na Filozofskom fakultetu u Rijeci. Fotografira od najranijeg djetinjstva. Do sada je izlagao na skupnim izložbama u Hrvatskoj, Češkoj, Italiji, Njemačkoj i dr. Radove šalje na razne natječaje kao fotografije ili digitalno putem interneta. Radi kao fotoreporter dnevnika La Voce Del Popolo, ima status novinara fotoreportera i član je HND-a. Ovo mu je osma samostalna izložba.