Izbor hrvatskih eksperimentalnih filmova i videa nastalih u proteklih četrdesetak godina prikazat će se u srijedu, 10. studenog, u programu 'Medijski ping-pong' festivala novog filma i videa Alternative film-video, koji se održava u Beogradu. Program hrvatskih filmova sastavila je filmska kritičarka Diana Nenadić, koja će održati i uvodnu riječ u program.
vrijeme: 10.12.2014.
mjesto: Srbija; Beograd
Prikazat će se "TV ping pong" Ivana Ladislava Galete (1978.), "Mrtva priroda" Dalibora Martinisa (1974.), "Osobni rezovi" Sanje Iveković (1982.), "Prvi program" Ivana Faktora (1978.), "Chanoyu" Sanje Iveković i Dalibora Martinisa (1983.), "Velo Misto" Branka Karabatića (1985.), "Zapping" Milana Bukovca (1993.), "United Colours of Upside Down" Vlade Zrnića (1995.) i "TV 31-1 minirama" Ivana Faktora (1982.).
Od početka sedamdesetih i pojave videa televizija kao medij, televizijski program kao (politički) sadržaj i televizor kao uporabni predmet bile su česte referencije hrvatskih eksperimentalnih filmaša i videoumjetnika, a riječ je o činu konceptualnog otpora najmoćnijem i najmasovnijem mediju, kao i o bojazni da bi upućenost na produkcijske resurse javnog sredstva komunikacije, na istu prikazivačku 'kutiju', odnosno ekran, mogla dovesti do brisanja medijskih razlika i apsorpcije umjetničke osobnosti, ističe se u najavi programa.
Distanciranje od televizije i isticanje razlika poprimilo je u radovima predstavljenih umjetnika različite oblike intepretativne ili subverzivne manipulacije, od pretvaranja televizora u mrtvu prirodu u ranoj Martinisovoj videoinstalaciji i subverzivne eksploatacije metamedijskih potencijala televizije u konceptualno-strukturalnim Faktorovim i Karabatićevim filmovima, dodaje se.
Predstavit će se i performativno ogoljavanje osobnog identiteta interpolacijom isječaka iz emisije javne televizije kod Sanje Iveković, TV-lica i monotoni informativni sadržaji pokazat će se kao mentalni agresori u prostoru privatnih rituala, u radu koji je Iveković napravila s Martinisom, a televizija kao diktator perceptivnih navika u radovima Bukovca i Zrnića. Referirajući se nominalno na televiziju i koristeći se mogućnošću TV-studijskog snimanja s više kamera, Galeta svojim ranim radom ukazuje na perceptivne pretpostavke videomedija.
Festival Alternative film-video trajat će do 13. prosinca. U organizaciji Akademskog filmskog centra Doma kulture "Studentski grad" prvi put se održao 1982. s ciljem istraživanja filmske produkcije kao alternative komercijalnom filmu. (Hina)