U subotu, 27. srpnja, u Gradskoj galeriji Fonticus Grožnjan prezentira se likovna grupa G 12, koju čine: Karel Pavlinc, Marta Pavlinc, Lučka Šićarov i Dani Žbontar. Radovi su okupljeni pod zajedničkim nazivom 'Hefest u gostima', a gost otvorenja je gitarist Samo Južnič.
vrijeme: 27.07.2013. 20,00
mjesto: Dresden, Germany

Karel Pavlinc: 'Portreti elemenata'
'(…) Spontanost igre u direktnoj je ovisnosti o stanju duha. Autor uspijeva kombinacijom arhetipskih materijala utjecati na realnost. Iz zakutaka memorije, oslanjajući se na grubu tehnologiju, on izvlači i razrađuje oniričke oblike. Jednostavna motivika i instrumentacija traga temperature, ostavlja mjesto za iščitavanje dojmljive ikonografije. Podvodeći metal i glinu ognju, ograničavajući se na jednostavne postupke, umjetnik postiže izuzetne rezultate. Osobno propitivanje pretvara u znakove.
Karel Pavlinc dopušta uslojenoj kovini odupiranje intervencijama kreativne energije. Rezultate rada u kovačnici koja ga fascinira, uokviruje medijem pečene zemlje. Postupak rezultira idejom slike. Autor primiruje glineni okvir birajući tamne tonove uz ujednačenu, nenapadnu teksturu. Tako centralni dio kompozicije biva naglašen. Mijenjajući metalu njegovu svojost, daje mu autorski pečat. Koristeći tajne kovačkog zanata, površina metala postaje oslonac za pogled. Osim promjene forme, nanesena je svojevrsna pozlata, sloj mesingane boje koji daje izražajnost novonastalom artefaktu. (…)'
Marta Pavlinc: 'Euritmija oblika'
'(…)Grafički postupci, otiskivanje matrica karakteristike su činjenja ovog projekta. Grafika je likovna tehnika kojom djelo ne nastaje direktno na podlozi. Pojednostavljeno, crtež se urezuje u ploču i premazuje bojom koja ostaje samo u urezima. Ploču se pritisne na papir pa govorimo o dubokom tisku. Ako se matrica radi izdubljivanjem dijelova crteža a plošni dijelovi premazuju bojom tada govorimo o visokom tisku. Plošni tisak je direktno otiskivanje s ravne površine. U tehnike otiskivanja pripadaju glineni pečatnjaci ili cilindrični valjci iz Mezopotamije, egipatski i minojski otisci, grčki ili rimski pečatnjaci. Tu su kineske i azijske vještine drvoreza matrica te tisak slova od Gutenberga naovamo. U grafiku možemo ubrojiti i dekoriranje interijera rolanjem izrezbarenim valjkom. (…)
Lučka Šićarov: 'Željeno'
'Lučka Šičarov predstavlja likovni projekt kojeg čine parovi predmeta: ženska torbica i grudnjak. Parove obilježavaju slične likovne karakteristike, stil, detalji, kolor, tekstura. Svi su objekti izvedeni keramičkom tehnologijom a ponekad autorica kao detalj koristi realne elemente. Dok Duchamp prezentira gotov predmet proizveden industrijski, Lučka stvara predmet koji bi to mogao postati. Ali ovo nije serija prijedloga za dizajn. Ovo su artefakti u duhu vremena i suvremenih likovnih promišljanja. Fetiši su i cipele, odijela, šeširi, poslovne torbe, kravate, mobiteli, laptopi… Ovim projektom umjetnica izgovara komentar na tretman i potrošnost ljudskog tijela. Ona se usredotočuje na muški i ženski pristup čime direktno ili indirektno dotiče područje socijalnih statusa i erotiku. (…)'
Dani Žbontar: 'Ekonomija alegorije'
'Dani Žbontar predstavlja tri rada izvedena keramičkom tehnologijom. Ovi radovi nastali su odvojeno i nisu mišljeni kao jedna cjelina. No, unutar ove prezentacije, možemo ih doživjeti kao triptih. Na svakom je primjetna čistoća pristupa, uvijek stroga igra i koncentracija na zaokruživanje pojedinog istraživanja. Sva tri objekta zapravo su kompozicije sastavljene iz više elemenata od koji neki kao da se ponavljaju. No, odmah postaje jasno da su smišljeno uklapaju u pojedinu cjelinu. Tu je instalacija Klupa. Sastavljena je iz keramičkih segmenata koji se vizualno nastavljaju i čine uravnotežen i monumentalan objekt od dvanaest kocki čije gornje horizontalne površine spajanjem sačinjavaju valovitu plohu. Drugi rad također je sastavljen iz dijelova. Pred nama je podastrt travnjak izveden vlaknastim strukturama koje podražavaju izgled busenja trave. Treći rad sastoji se od šupljih okruglih formacija nalik na balone. Plavi tonovi koji prevladavaju asociraju ideju zraka, visina, otvorenih prostora. (…)'
Eugen Borkovsky, VII. 2013.