Iako su se u tom periodu Bachu dogodile mnoge značajne stvari poput rođenja prve djece (među kojima valja spomenuti kasnijeg virtuoza Wilhelma Friedemanna), pobjede u dvoboju sa slavnim francuskim orguljašem Louisom Marchandom, ali i jednomjesečnog pritvora u lokalnom zatvoru zbog neposluha službe, ipak je važnije istaknuti kako u Weimaru nastaju prve značajnije zbirke koralnih preludija (Orgelbüchlein, Osamnaest korala), kao i prvi veliki preludiji i fuge čija glazbena struktura uglavnom prati modele koje je Bach upoznao transkripcijom koncertantnih djela Antonia Vivaldija.
Bachova neumorna želja za upoznavanjem novoga u Weimaru je rezultirala i vlastoručnim prijepisom dviju kapitalnih zbirki talijanske i francuske glazbe za orgulje 17. stoljeća: Fiori musicali Girolama Frescobaldija i Livre d'orgue Nicolasa de Grignyija, te je upravo u Weimaru Bach dosegao prvu skladateljsku zrelost, pa ne čudi kako su skladbe toga razdoblja jedne od najatraktivnijih u Bachovom orguljskom opusu.
Na programu će se tako naći izbor virtuoznih skladbi poput Koncerta u G-duru, BWV 592, koralne fantazije Komm, heiliger Geist, Herre Gott, BWV 651, te Preludija i fuge u a-molu, BWV 543 nastalima na tragu koncertantnog talijanskog stila, kao i tri fantazije u h-molu, C-duru i c-molu u čijem izrazu naslućujemo moguće francuske uzore. Dvije zbirke koralnih preludija nastalih u Weimaru bit će predstavljene kraćim izborom preludija čije dimenzije variraju od monumentalnih proporcija do tek jednostavnih harmonizacija koralnog napjeva – njima, međutim, zajednička sklonost upotrebi krajnje jednostavnih, a izražajnih glazbenih motiva i figura na najbolji način demonstrira svo bogatstvo i dubinu Bachovog umjetničkog izraza.
Izmjenjujući se za velikim orguljama Bazilike Srca Isusova, nastupit će mladi hrvatski orguljaši Ante Knešaurek i Pavao Mašić koji su ujedno i autorski osmislili ovaj ambiciozni projekt, zahvaljujući kojem hrvatska publika po prvi puta ima prilike čuti Bachov opus u njegovom integralnom obliku.