U prostoru HDLU-a, od 7. do 29. rujna, predstavlja se argentinski umjetnik Osvaldo Romberg, koji je oblikovao instalaciju za Galeriju Bačva, a u Galeriji PM može se razgledati arhivski sadržaj Slought fondacije čiji je Romberg suosnivač.
vrijeme: 07.09.2010.
mjesto: Zagreb; HDLU, Galerija Bačva i Galerija PM, Trg žrtava fašizma bb
Nova instalacija oblikovana je posebno za prostor Hrvatske udruge likovnih umjetnika, Meštrovićev paviljon, tako da - kao što je to već tipično u djelima argentinskog umjetnika Osvalda Romberga - kombinira arhitektonske elemente, tekst, kolaž, video, zvuk i sl. Ovaj rad izveden je u čast Le Corbusierovog paviljona Phillips za Svjetsku izložbu u Bruxellesu1958. godine. Umjetnik je za posjete paviljonu imao 20 godina i bio zauvijek određen neodoljivim dojmom kojeg je rad na njega ostavio!!!! 'Eye of the Fly' / 'Oko muhe', kako se zove nova instalacija, nastoji predstaviti suvremene dileme i napetosti između globalizma i nacionalnih osjećanja.
Kao što znamo, oko muhe ima 4000 faceta. Što ono vidi? Da li vidi jednu istinu podijeljenu na 4000 dijelova ili 4000 različitih istina?? Instalacija je 7 metara visok i 27 metara dug prostor, sastavljen iz kartonskih cijevi i papira kroz koji gledatelji kruže. Tri projektora smještena izvan prostora na njegove stjenke projiciraju nasumično odabrane i potom autorski obrađene trenutke iz povijesti čovječanstva koji održavaju sarkastičan odnos društva i pravde. Popratna zvučna kulisa predstavlja povijest glazbe koja će se ubrzanjem pretvoriti u zvuk muhe, koji istovremeno odražava napetost između slika, teksta i filmova...

Paviljon omogućuje slobodno kretanje promatrača njihovim željenim tempom, tijekom kojeg će iskusiti veliku količinu slika i zvukova. Potpun ciklus izmjene slika i zvukova traje oko 10 minuta. 'Eye of the Fly' je nov Rombergov rad nastao pod velikim utjecajem prostora u kojem će biti postavljen pa će kružni prostoru nalik visokom Panteonu u gledatelju razviti osjećaj zarobljenosti u slojevima arhitekture: jednom, onom stvarnom prostoru same zgrade, a drugi fiktivnom prostoru, strukturi same papirnate instalacije u kojoj će biti izložen totalnom djelovanju vizualnih i zvučnih podražaja.
Osvaldo Romberg je profesor na Pennsylvania Academy of Fine Arts. Rođen je u Buenos Airesu, a živi i radi u New Yorku, Philadelphiji, i Isla Grande, Brazil. Suosnivač je Slought fondacije, gdje je kurirao retrospektive umjetnika kao što su William Anastasi, Hermann Nitsch, Dennis Oppenheim, i Gunter Brus. Izlagao je na mnogobrojnim izložbama u prestižnim institucijama i manifestacijama poput: Kunsthistoriches Museum, Beč; Kunstmuseum, Bonn; Muzej Ludwig u Kölnu, Sudo muzej, Tokyo; Israel Museum, Jeruzalem; Židovski muzej, New York, XLI Venecijanski bijenale, paviljon Izraela, Muzej moderne umjetnosti, Buenos Aires, Van Abbemuseum, Eindhoven, među ostalima. Njegova posljednja izložba s video instalacijom Kazalište transparentnosti, predstavljena je u Kunstmuseum Bonn u 2008 (ko-kustosi Aaron Levy i Gunther Holler-Schuster) te tijekom 2009. u Centro Cultural Recoleta, Buenos Aires, Neue Galerie, Graz, i Zentrum für Kunst und Medientechnologie, Karlsruhe.
'
Slought in Transit' / 'Slought u tranzitu', jedan je u nizu javnih programa Slought fondacije iz Philadelphije (SAD) s ciljem promicanja kulture dijaloga i institucionalne razmjene. Projekt će, nakon gostovanja u Berlinu, New Yorku, Parisu, Tel Avivu i Jeruzalemu te Istanbulu. Od 5. do 7. rujna mogu se pratiti radionice s umjetnicima, kustosima i arhitektima (detaljniji program u nastavku) među kojima su Katherine Carl, Aaron Levy, Armin Linke, Osvaldo Romberg, Srđan Jovanović Weiss i drugi. U duhu konceptualnih informativnih izložbi iz ranih 1970-ih, Slought in Tranzit ima oblik arhivskog istraživanja i pregleda dosadašnjih aktivnosti Slought Fondacije o suvremenoj umjetnosti, arhitekturi i društvenoj teoriji. Tako ćete moći pogledati intervjue sa umjetnicima poput Petera Weibela, Gary Hilla, Dennis Oppenheima, Werner Herzoga, Vita Acconcija i drugih.
Osim toga biti će predstavljene i tiskani materijali izdani u sklopu fondacije poput knjige Tractatus Post-Historicus o Braci Dimitrijeviću kao i mnoge druge zanimljive publikacije. Događaji uživo organizirani su u sklopu projekta u Zagrebu. Fokusirani su na pitanje 'političkog obrazovanja' i istražuju načine na koji se grad Zagreb može shvatiti kao političku školu.