Preskočite na glavni sadržaj

Gliptoteka HAZU: Tomislav Ostoja

Gliptoteka HAZU: Tomislav Ostoja
U Gliptoteci HAZU, u subotu, 2.travnja, u 12 sati, otvara se izložba novonastalih skulptura, slika i crteža Tomislava Ostoje. Izložba ostaje otvorena do 29. travnja.
vrijeme: 02.04.2011. 12,00
mjesto: Zagreb; Gliptoteka HAZU, : Medvedgradska ulica 2
url: http://gliptoteka.mdc.hr
Skulptura Tomislava Ostoje posjeduje koliko suvremenu vitalnost toliko i tradicijske korijene. Ponajviše prepoznatljivu svojstvenost. To je izraz koji svoj prostor nalazi u rasponu od figuracije prema apstrakciji. Odnosno, od egzistencijalnih sadržaja utkanih u djelo, do egzistencije sažete forme.


U jednom trenutku (1977. - 1984.) bio je obnovitelj figuracije, da bi zatim redukcijom sve više bistrio osnovne kiparske odnose. Radi to na maksimalno sabran način, svodeći oblik gotovo do znaka. Recentni ciklus, koji upravo izlaže, nastajao je od 2007. do 2010. godine. Vidimo kako svoje masivne blokove domišlja adicijom, usjecima,
rezovima i aplikacijama. Izuzetnu pažnju posvećuje obradi površine, sučeljava hrapave i glatke plohe, bogati površinu korozijom, podajući tako svojim okaminama vremenitost.

Ni sadaTomislav Ostoja nije oblikovni asketa, premda svodi pojavno na krupne mase, eliminirajući eksplicitne pojedinosti. Ipak zadržava motivsku okosnicu ili pak naznaku, vrlo sažeto, ali zato efektno i čitko, pa k tome i duhovito. Postupak eliminacije zaustavlja korak prije potpune apstrakcije. Prizivni element sastavni je dio ove poetike. Ti teški zagrljaji su uspostavljena težišta, nalaženje elementarnih ritmova pojavnosti.

Ostoja je kipar vrlo odmjerenog izraza. Razložno reducira suvišnosti s tijela svoje zamisli.Njegove naizgled jednostavne skulpture su značenjski i oblično slojevite. To je kipar kojina svom putu osluškuje menhirsku svevremenost, smjerajući univerzalnom prajeziku. Teži punini praelementa (kako je i naslovio jedan od svojih crteža). Koliko o univerzalnom, kod Ostoje možemo govoriti i o izrastanju iz zavičajnog tla, odnosno mediteranskog podneblja.

Međutim, ishodište nikada nije otkrivao na razini stereotipa i očekivane lokalne slikovitosti. Slijedio je naputke svoje osjetilnosti i izrazitog kiparskog dara. dio iz predgovora Guida Quiena
Više o izložbi - ovdje.