Preskočite na glavni sadržaj

Diskografska izdanja Cantusa i HDS-a u 2012.

Cantus i Hrvatsko društvo skladatelja u 2012. godini objavili su sljedeća diskografska izdanja – dvostruki album Trija Orlando: Trio Orlando; Tomislav Žužak: Susreti s hrvatskim skladateljima; Boris Papandopulo: Iz opusa; Hubert Pettan: Poklon stogodišnjaku; Frano Đurović: Hrvatski suvremeni skladatelji; Damir Poša: Koncert u kazalištu Komedija; Zagrebfest 2012.; Hrvatski dječji festival 2012...
vrijeme: 18.01.2013.
url: http://www.cantus.hr

 
• Trio Orlando: Trio Orlando
 
Antun Sorkočević / Dora Pejačević / Ivo Maček / Ivana Lang / Boris Papandopulo / Željko Brkanović / Igor Kuljerić / Sandro Zaninović / Milko Kelemen / Dubravko Detoni / Berislav Šipuš
 
Dvostruki album najdugovječnijeg hrvatskog klavirskog trija koji djeluje u sastavu Tonko Ninić, Andrej Petrač i Vladimir Krpan, panorama je nacionalnog skladateljskog pisma za sastav violine, violončela i glasovira, a članovi ansambla načinili su poseban izbor unutar vlastitog repertoara i posvetili ga hrvatskim majstorima. Najstariji među njima je Antun Sorkočević i njegova Sonata u g-molu iz 1798., a najmlađa skladba je Gonars trio iz 1991. Berislava Šipuša, ujedno jedno od pet djela s albuma koja su posvećena Triju Orlandu (Boris Papandopulo, Igor Kuljerić, Dubravko Detoni, Željko Brkanović). Dokumentirajući umjetničke dosege ansambla kroz njihove kreacije stilski vrlo raznolike literature koja obuhvaća dva stoljeća hrvatske glazbe, ovo izdanje nudi 13 majstorskih djela u profinjenoj i zreloj izvedbi trojice interpreta čije je izvedbe bilo vrijedno zabilježiti upravo dvostrukim izdanjem, posebice u svijetlu obilježavanja nadolazeće 30. obljetnice njihova umjetničkog djelovanja.        
Album prati dvojezična programska knjižica (hrvatski / engleski) autorice Jagode Martinčević.
 
• Tomislav Žužak: Susreti s hrvatskim skladateljima
 
Dubravko Detoni / Anđelko Klobučar / Krešimir Seletković / Berislav Šipuš / Gordan Tudor
 
Tridesetpetogodišnji saksofonist Tomislav Žužak objavio je svoj prvi album i njime odao počast mahom solističkim partiturama suvremenih hrvatskih skladatelja. Osim klasične Sonate za alt saksofon i klavir Anđelka Klobučara, sva ostala djela slobodne su forme i pisana su za alt saksofon solo. Nakon iskustva komornog muziciranja u kvartetima (4 Saxess; New Sax Quartet), ovaj talentirani i vrhunski školovan glazbenik odabire pet različitih rukopisa vrlo kompliciranih struktura kojima dvoznačno, a virtuozno, predstavlja vlastiti instrument i vlastito umijeće interpretacije opusa koji su za vrsne saksofoniste osobiti izazov. Mala antologija rukopisa, jednostavno nazvana Susreti s hrvatskim skladateljima, donosi izbor istaknutih djela za saksofon nastalih u protekla tri desetljeća. Izdanje prati dvojezična programska knjižica  (hrvatski / engleski); autor teksta Dubravko Detoni.
 
• Boris Papandopulo: Iz opusa 
 
Simfonijski orkestar HRT, Mladen Tarbuk, dirigent, Tamara Coha, flauta, Diana Grubišić-Ćiković, harfa, Ivana Bilić, vibrafon / Varaždinski komorni orkestar, Ana Domančić-Krstulović, piccolo / Milan Čunko, viola, Maja Bakrač, klavir / Anđelko Krpan, violina, Zagrebački duhački kvintet / Branko Mihanović, oboa / Renata Penezić, flauta / Vanja Lisjak, trombon / Puhački kvintet Simfonijskog orkestra HRT
 
„Izbor skladbi na ovom (dvostrukom) izdanju karakteriziraju dvije za skladateljski opus Borisa Papandopula bitne činjenice. Prva se odnosi na dio njegova stvaralaštva posvećenog djelima za solistička glazbala i veći ili manji sastav orkestra, a druga na komorni opus… Riječ je o dvije velike grupe djela koje su postupno nastajale tijekom šest desetljeća dugog stvaralačkog vijeka autorovog… Sve te minijature, podjednako kao i zahtjevne veće ili manje forme, uvijek, međutim, svjedoče o autorstvu nepresušnog nadahnuća, ideja koje su Papandopula podjednako poticale u mladim godinama kao i pred kraj stvaralačkog vijeka. Uvijek zanimljiv, besprijekornog poznavanja dosega i mogućnosti pojedinih glazbala, ali i umjetnika kojima je posvećivao ili za koje je pisao pojedine skladbe, bogat idejama kojima je neštedimice obasipao svoje rukopise, ostaje jedan od stožernih skladatelja svekolike hrvatske glazbe.“ (citat iz teksta Erike Krpan, autorice popratne programske knjižice reprezentativnog dvostrukog izdanja – hrvatski / engleski).
 
• Hubert Pettan: Poklon stogodišnjaku
 
Latica Renich, glasovir / Kvartet Klima / Tadija Antonović, rog, Ranko Filjak, glasovir / Asja Valčić, violončelo, Ljubomir Gašparović, glasovir / Tamburaški orkestar HRT, Zlatko Černjul, dirigent / Katja Konvalinka, sopran, Margareta Weiss, glasovir / Đurđica Labaš, sopran, Blanka Zec, mezzosopran, Stjepan Radić, glasovir / Edita Garčević, alt, Edvard Strah, tenor, Andrej Makor, bariton
 
Izdanje je objavljeno je u počast 100. godišnjice rođenja Huberta Pettana (1912.-1989.), hrvatskog skladatelja, muzikologa, glazbenog pisca i glazbenog pedagoga, a esej o njegovu manjkavo poznatom skladateljskom opusu, stvaralačkom djelovanju i značenju za matičnu glazbenu sredinu, napisao je njegov sin, muzikolog Svanibor Pettan. „Izbor snimaka na ovom nosaču zvuka kompromis je između želje za predstavljanjem bogate raznolikosti stvaralaštva Huberta Pettana, vremenske ograničenosti nosača zvuka i dostupnosti arhivskih snimaka. Zato su neke skladbe predstavljene ponekim stavkom... Iz cjelokupnog opusa proizlazi da Pettanov skladateljski slog karakteriziraju izrazit smisao za melodiju i melodijsko oblikovanje, proširena tonalitetnost te afinitet prema određenim glazbenim oblicima… (citat iz eseja dvojezične popratne programske knjižice - hrvatski / engleski). 
 
• Frano Đurović: Hrvatski suvremeni skladatelji 
 
Simfonijski orkestar HRT, Mladen Tarbuk, dirigent / Zagrebačka filharmonija, Ivo Lipanović, dirigent / New Sax Quartet
 
U finoj ravnoteži izbora iz opusa hrvatskog skladatelja Frane Đurovića, autorski nosač zvuka akcentira tri istaknute točke njegova stvaralaštva – orkestralna i elektronička djela te jedno komorno, Kvartet za kraj radnog vremena. Uz elektroničke skladbe: RPR49, Loop varijacije (iz ciklusa Truba tretman), Techno etida (iz ciklusa Elektros(h)okovi) i Uspavanka (iz ciklusa Ma ke), to su Ritmi contrari za komorni orkestar, Simfonijski stavak i skladba Delta za simfonijski orkestar za koju je skladatelj osvojio Nagradu Josip Štolcer Slavenski i Nagradu Fonda Stjepan Šulek. „Frano Đurović skladatelj je različitih interesa… Glazbeno i izvanglazbeno, druge umjetnosti, tradicija i novost, sve se ovo može pronaći u njegovu opusu koji često karakteriziraju snažna ekspresivnost… zaigranost, duhovitost te (prekrivena ili bjelodana) ironija. (Marija Saraga, autorica komentara dvojezičnog izdanja popratne programske knjižice - hrvatski / engleski) 
 
• Damir Poša: Koncert u kazalištu Komedija
 
Damir Poša / Zele Lipovača / Ismet Kurtović / Karlo Fio / Zdenko Jurić / Srđan Duhović / Krešo Dominić / Stanko Kovačić / Darko Jambrek
 
Kantautor Damir Poša predstavlja se novim live izdanjem koncerta održana u svibnju 2011. u zagrebačkom Gradskom kazalištu Komedija. Uz sastav koji je okupio, uz njega su na sceni tada nastupili osmorica vrsnih glazbenika. „Pošin kanconijer zaziva doba kad su estradom dominirali singer-songwriteri… Specifičnoga glasa, ali i izvedbe…, Damir Poša je na koncertu predstavio upečatljiviji dio vlastitoga stvaralaštva.“ (iz osvrta Bojana Mušćeta)
 
• Razni izvođači: Zagrebfest 2012.
 
Sedamnaest pjevača, među njima skupine Kraljevi ulica i Garcia, predstavili su isto toliko novih pjesama na 59. Zagrebfestu koji je održan 24. listopada 2012. u Koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog, a pratio ih je Festivalski orkestar pod ravnanjem Josipa Cvitanovića. Za Darka Domijana, Tvrtka Stipića, Marka Tomasovića, Luku Udjbinca, Nenada Vetmu, Emiliju Kokić, Hanu Hegedušić, Saru Knežević, Ivanu Lovrić i druge soliste, pisali su skladatelji, među njima, Ante Pecotić, Vladimir Kočiš – Zec, Branimir Mihaljević, Zoran Mišolongin, Miro Buljan i Hrvoje Maljak.  
 
• Hrvatski dječji festival 2012.: Djeca nose svjetove na dlanu 
 
U osvit svečanog obilježavanja dva desetljeća od osnivanja, devetnaesti Hrvatski dječji festival (18. studenoga 2012., Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog u Zagrebu) ponovno je bio „čarolija dječjeg veselja“. „Već od jutra su pred Dvoranu pristizali autobusi iz cijele Hrvatske – registracije s Kvarnera, iz Dalmacije, iz Gorskog kotara i Like,  iz kontinentalne Hrvatske. Za čas su garderobe oživjele od  dječje cike i vike... oko 600 malih veseljaka...“ (Ivan Kuliš, ravnatelj festivala). Nosač zvuka predstavlja nove pjesme, njih 17, u šarmantnim izvedbama isto toliko dječjih pjevačkih zborova sa solistima, uz nezaobilaznu završnu himnu „Djeca nose svjetove na dlanu“ autora Dalibora Paulika. Sve one još su jedan doprinos uspjehu osnovne festivalske misije koja na prvome mjestu ističe „važnost dječje pjesme i njezinu edukativnu funkciju“.  

Zadržavajući višegodišnju tradiciju, Cantus d.o.o. i 2012. godine, uz diskografsko, objavljuje i notno izdanje svih izvedenih pjesama.