Na Splitskom će se ljetu koncertom u Meštrovićevom Kaštilcu, u utorak, 16. srpnja s početkom u 21 sat, predstaviti trio vrhunskih glazbenika mlađe generacije, redoviti gosti najznačajnijih europskih pozornica: violinist Tristan Thery, violončelistica Kajana Pačko i pijanist Danijel Detoni.
vrijeme: 16.07.2019.
mjesto: Split, Meštrovićeve Crikvine-Kaštilac
Na programu su izvedbe bisera glazbenog romantizma 19. stoljeća - Schumanna, Rossinija, Ravela i Arenskog.
Program otvara Fantasiestücke, op. 88, Roberta Schumanna (1810. – 1856.) Djelo svoj izvor ima u ljetu 1842. godine, koje je za Schumanna bilo vrlo plodno razdoblje u području komorne glazbe, kada nastaje niz gudačkih kvarteta te klavirski kvartet i kvintet. Skladba je to jednostavnog sloga, vjerojatno predviđena za kućno muziciranje, koja u eleganciji i šarmu te načinu kombiniranja dionica pojedinih instrumenata pokazuje da je Schumannu Haydn u mnogočemu bio uzor.
Premda najpoznatiji po svojim operama, Gioachino Rossini (1792. – 1868.) iza sebe ostavlja i niz kraćih skladbi, pjesama, komornih i solističkih instrumentalnih minijatura. Skladba
Une larme dio je velikog opusa kraćih skladbi koje je Rossini skladao nakon što je na vrhuncu slave prekinuo svoju karijeru opernog skladatelja. Naziv
Une Larme (
Suza) sažima žalobnost glavne teme (izvorno, skladbe za kontrabas i klavir), kao i određenih varijacija, koje piše naknadno za violončelo i klavir.
Maurice Ravel (1875. – 1937.) skladbu
Tzigane dovršava 1924. godine, izvorno za violinu i klavir, da bi kasnije skladao njezinu još popularniju verziju za violinu i orkestar. Nakon podužeg violinskog sola, koji rapsodično uvodi niz glazbenih misli u čijem je središtu tema karakterističnog punktiranog ritma, Ravel razvija niz epizoda u kojem na osebujne načine i s maksimalnom virtuoznošću u liniji violine istražuje njezin harmonijski, ritamski i koloristički potencijal.
Najsnažniji utjecaj na Antona Arenskoga (1861. – 1906.) imao je Petar Iljič Čajkovski, skladatelj koji je predstavljao zapadnjački orijentiranu stranu ruske glazbe. Velik utjecaj Čajkovskijeva stila čuje se u
Klavirskom triju u d-molu, br. 1, op. 32. Svojim glasovitim
Klavirskim triom iz 1882., skladanim u spomen na velikog pijanista Nikolaja Rubinsteina, Čajkovski je započeo tradiciju elegičnih, komemorativnih trija u ruskoj glazbi, na čijem tragu Arenski 1894. godine sklada svoj
Trio u spomen na violončelista Karla Davidoffa. To je razlog zbog kojega je dionica violončela istaknuta, posebno u trećem stavku
Adagio koji se smatra srcem
Trija, u kojemu linija violončela igra ključnu ulogu u stvaranju ujedno žalobne i nježne atmosfere stavka.
http://www.splitsko-ljeto.hr/65-splitsko-ljeto/
Online ulaznice