Preskočite na glavni sadržaj

Ivan Tudek u Galeriji AŽ

U Galeriji AŽ na Žitnjaku, u petak, 14. ožujka, u 19 sati, otvara se izložba 'Oponašatelj' Ivana Tudeka. Povodom izložbe, Irena Boćkai, Monika Baotić i Marijan Crtalić, na otvorenju izvode performans 'Žgambeta'. Izložba je otvorena do 3. travnja.
vrijeme: 14.03.2014. 19,00
mjesto: Maribor, Slovenia
url: http://www.maribor2012.eu/
Autor se na izložbi predstavlja ciklusom radova realiziranim u različitim medijima (strip, stop animacija, instalacija, performans) u kojima s ironijskim odmakom razmatra ideju o autorstvu, i u kojima nam se '…autor otkriva kao apologet pogreške koji čin oponašanja postavlja kao svoje poetičko načelo…'/I. B./

.. 'Oponašatelj' je strip bez slike. Izostanak vizualije kakvu podrazumijeva strip nadomješten je tekstom koji stvara dramaturgiju stripovskoga gledanja. Tekst zauzima mjesto kojim kritički progovara o samome sebi. Kako bi to postigao, mora se udvostručiti. To ga dovodi do prostora sagledavanja sebe i načina svoje reprezentacije unutar stripovskoga diskurza.

'Oponašatelj' postavlja pitanje autorstva, a ideja i pojam autora u raznim razdobljima pretpostavljaju i raznorodna tumačenja. Romantičarsku ideju o autoru kao originalnom i isključivom tvorcu djela raskida još Barthes koji proglašava njegovu smrt u korist teksta i čitatelja. U Tudekovu stripu, čiji naslov postaje amblematskim za cijeli izložbeni ciklus, dolazi do svojevrsne derogacije autorskoga stila, do otklona od generativnoga, samoreproducirajućega modusa.

Situacija je to slična karnevalu o kojemu piše Bahtin kao o duboko pozitivnom načelu gdje dolazi do suprapozicije stvarnosti gdje je sve izvrnuto i moguće. To je situacija u kojoj 'konj potkiva gospodara'. U Tudekovu stripu oponašatelj 'potkiva' samoga autora. Njegov je modus operandi oponašanje u čijoj se srži nazire liminalna situacija koja pretpostavlja transgresivnost. Naime, tu čin oponašanja nema pejorativno značenje epigona, nego pretpostavlja veseli, groteskni čin, a fungira kao dosjetka koja dovodi do regeneracije samoga autora koji u ovom slučaju nije nedodirljivi pojedinac jer sebi dopušta mogućnost pogreške, 'iskliznuća' iz oficijelne autorske kulture što mu i dozvoljava komička struktura njegovih radova…' Irena Boćkai, iz predgovora izložbe