Preskočite na glavni sadržaj

'Umjetnik naroda moga' u listopadu

Muzeji Ivana Meštrovića, ustanova koja skrbi za djelo tog hrvatskoga velikana i promiče svijest o umjetničkim vrijednostima, nagradu s imenom velikoga umjetnika ove godine dodijeliti će neovisno o Splitskom ljetu, u listopadu ove godine. 
vrijeme: 16.08.2011.
mjesto: Karlovac, Croatia
url: http://www.karlovac-touristinfo.hr/

'Muzeji Ivana Meštrovića je ustanova koja skrbi za djelo hrvatskoga velikana Ivana Meštrovića i promiče svijest o umjetničkim vrijednostima. Značenje njegove ostavštine i svekolikog doprinosa našemu društvu nadilazi samu umjetničku vrijednost njegova značajnog opusa. Meštrović je nedvojbeno dokazao da se umjetnošću na najbolji način iskazuje bit i identitet naroda. Otud i odluka da se nagrada nazove imenom jednog od najznačajnijih ranih radova Ivana Meštrovića - Umjetnik naroda moga. Smisao priznanja očituje se u tom kiparskom djelu, koje simbolizira kontinuitet života i prenošenje kulturnog nasljeđa. Taj pak smisao dodatno nadopunjuje sama nagrada koja se uručuje dobitniku - Kamena knjiga s glagoljskim natpisom (s Meštrovićeve Povijesti Hrvata) napravljena u Meštrovićevu mramoru carrara, na kojoj je s druge strane upisano ime nagrađenika', ističe Andro Krstulović Opara, ravnatelj Muzeja Ivana Meštrovića.
 
Nagradom 'Umjetnik naroda moga' prvi put, 2009. godine nagrađena je Katarina Livljanić, ugledna muzikologinja i profesorica srednjovjekovne glazbe i pjevanja na pariškome Sveučilištu Sorbonna, i to za osobiti doprinos očuvanju i obradi hrvatske srednjovjekovne crkvene i glagoljaške glazbene baštine te njeno suvremeno izvođenje i promociju diljem svijeta.
Povjerenstvo je 2010. godine nagradu odlučilo dodijeliti Olji Lozici i Goranu Golovku za dramatizaciju i režiju predstave 'Smij i suze starega Splita', koji su, po mišljenju povjerenstva: 'Suptilno i vjerno predstavili značajni opus neopravdano zapostavljanog plodnog kroničara Grada Splita s početka prošlog stoljeća gosp. Ivana Kovačića Ivka.
U zahtjevnoj dramaturškoj i redateljskog prilagodbi niza Kovačićevih sličica prepunih običajnog, etnografskog, lingvističkog, kulturološkog i sveukupnog tradicijskog baštinskog blaga uspješno su, uz izvrstan glumački ansambl splitske Drame, a na radost brojnih gledatelja i kritike, oživili i time sačuvali sliku o višeslojnosti splitskog identiteta. Njihovo uspješno djelo daje novo svjetlo na naš odnos prema baštini i tradiciji u suvremenom kontekstu koji bez namjere za uljepšavanjem prošlosti daje autentičnu interpretaciju jednog ne tako davno proteklog vremena'. (Izvor: Vjesnik)