Preskočite na glavni sadržaj

Damjan Barić: Kesice

Danas, 29. listopada, u 20 sati, u Galeriji umjetnina u Splitu, otvorenjem izložbe Damjana Barića završava se ovogodišnji ciklus izložaba pod nazivom Utorkom u Galeriji - Fast Forward. Autorica predgovora je studentica povijesti umjetnosti Jasmina Šarić.         
vrijeme: 29.10.2013. 20,00
mjesto: Split; Galerija umjetnina, Trg Kralja Tomislava 15
url: http://www.galum.hr
Koristeći plastične vrećice kao motiv, Damjan Barić ciljano izabire jedan od najprisutnijih simbola našeg vremena. Lakoća, utilitarnost i univerzalnost vrećice kao ambalaže neodoljivo je privlačna današnjem čovjeku, koji obitava u društvu potrošnje, brzine i površnosti. Njihove značajne osobine su  anonimnost i univerzalnost. Promatrane iz ovog aspekta, vrećice se na platnu pojavljuju kao simbol, no one su prije svega sredstvo pomoću kojega, iscrpljujući bezbrojne mogućnosti, autor želi postići svoj primarni cilj, a to je dostizanje svojevrsnog hibrida figuracije i apstrakcije.

Vrećice su slikane na različitim podlogama u tehnici akrila, pri čemu im se lokalni ton mijenja, a pozadina je obično monokromna i proizvoljnog kolora, kako bi se pojačala slikarska gesta i kontrast. Koristeći prepoznatljivost predloška u svrhu slobodnijeg apstraktnog kretanja boje i kompozicije unutar tog figurativnog okvira, stvara se cjelina nastala kombinacijom dva različita procesa. Važno je istaknuti i sam čin slikanja, kojeg autor uvodi kao bitan element u procesu nastanka rada. U fokusu promatranja je sam predmet slikanja: obična, plastična vrećica.



Apstraktni oblik nastao intervencijom slikara rezultat je transformacije figurativne prepoznatljivosti objekta u procesu promatranja. Slike koje nastaju isprva su rezultat promatranja i bilježenja. Potom slijedi period preispitivanja, zatim povratak samom objektu slikanja, ali na nešto drugačiji način. Sada slikar kombinira promatračko iskustvo, stečeno prethodnim radovima, sa slikanjem po memoriji. Izvor inspiracije postaje osobni arhiv, što označava korak prema personalnijem slikarskom izrazu. Izvorni postupak slikanja po namještenom modelu plastične vrećice zamijenjen je slikanjem po sjećanju, tako da Kesice nastaju kao iskaz onog apstraktnog u umu, pri tome se pokušavajući približiti što više figurativnom prikazu same stvarnosti.

Ne zanemarujući otvorenost brojnim interpretacijama na simboličkoj razini, Kesice su ipak mnogo više od simbola. U prvi plan ističu postupak analize samog slikarskog čina, istodobno propitujući  percepciju. No, vrećice se, širokim spektrom reprezentacijskih mogućnosti samog predloška, udaljuju od puke simbolike motiva i ne ostvaruju se kao objekti koji naprosto egzistiraju na slici, već nastaju kao rezultat gledanja, gledanja koje je repetitivno i koje uvijek iznova nudi mogućnosti otkrivanja nečeg novog. (Jasmina Šarić)