vrijeme: 29.03.2012. 20,00
mjesto: Zagreb; HDD galerija, Boškovićeva 18
Ostatak radova će zbog prostornih ograničenja i ogromnog odaziva, biti prikazan putem slide-showa.
Natječaj 'Brokenships design' pokrenuo je Muzej prekinutih veza u suradnji s Hrvatskim dizajnerskim društvom 2012. s namjerom da postane tradicija, a svrha mu je inicirati proizvodnju serije originalnih, inovativnih, nekonvencionalnih, duhovitih suvenira samog muzeja.
'Brokenships design' je, dakle, s jedne strane rezultat potrebe koju sa sobom nosi djelovanje muzeja, u smislu da se posjetitelju ponudi još jedna razina iskustva koje se može ponijeti sa sobom, odnosno fizički predmet koji evocira sjećanje na to iskustvo. No, on s druge strane predstavlja i neobično prikladan izazov za dizajnersku interpretaciju istih ideja koje MPV kao projekt čine zanimljivim i prepoznatljivim. Koncept takvog muzeja je intrigantan zato što ukazuje na to kako sasvim obični predmeti mogu sa sobom nositi autentične, slojevite, inspirativne i uvijek drugačije priče.

Emocionalno i simboličko značenje kakvo imaju u privatnom kontekstu - jer su vezani za određene osobe čiji su se putovi razišli, ljubavne veze koje su se prekinule i male osobne narative koji su se u njih trajno utisnuli – prenosi se u javni kontekst i uzdiže u neku vrstu kolektivne i stalno rastuće "baštine". S takvim pojedinačnim pričama nemoguće je u potpunosti se identificirati, ali identifikacija se ipak događa zato što svatko nosi sa sobom barem jednu takvu priču, i posjeduje barem jedan odgovarajući predmet koji je evocira.
U osnovi, suvenir pretpostavlja potpuno isti proces, ali doveden na razinu industrijske proizvodnje. Dizajneri involvirani u natječaj (njih 240) u ovom su se slučaju bavili ne samo 'projektiranjem' evokativnih mehanizama takvih predmeta, već su u takvo projektiranje unijeli i osobna iskustva pokušavajući podići na univerzalnu razinu koncepte sjećanja, ljubavi, boli, raskida i oporavka. Sa strukovne strane, bilo je važno potaknuti još jednu platformu za proizvodnju i distribuciju kvalitetnih proizvoda te pružiti šansu, posebno mladim autorima, da se okušaju u tako kompleksnom zadatku, a i sam proces stvara nove mreže suradnje, krećući od suorganizatora, preko autora, proizvođača, do publike.
Stvaranje takvih nevidljivih veza je i u suštini MPV koji, iako tematizira prekide, zapravo kreira nove razine spajanja, oslanjajući se na ono što nam je zajedničko.
Više o natječaju i nagrađenim radovima pročitajte -
ovdje.