U Gradskoj galeriji Fonticus u Grožnjanu, u petak, 10. travnja, u 19 sati, otvaraju se samostalne izložbe Bojana Dolenca 'Tijelo kao matrica' i Marina Jugovca 'Krilati'. Izložbe će, u prisustvu autora, predstaviti Eugen Borkovsky.
vrijeme: 10.04.2015. 19 h
mjesto: Grožnjan; Gradska galerija Fonticus
“Tijelo kao matrica”
Namjera nagoni umjetnika da izabere sredstva i načine kojima bi izgovorio zamišljeno ili doživljeno. Izvlačenje znakovitosti iz memorije, ogoljivanje i uobličavanje, pružaju mogućnost poigravanja. Proživljeno postaje materijal za oblikovnu interpretaciju. Bojan Dolenec predstavlja radove čiju okosnicu čine motivi sazdani od impresija trenutaka. Jer postoje stanja koja, iako su se dogodila u prošlom dijelu života, želimo zaboraviti. Da bi ih zaboravili, moramo ih osvijestiti. Pred nama je niz radova u kojem lično biva interpretirano kao dokument. Oslanjajući se na memoriju i hrabrost priznanja, autor evocira povezanost osobnog stanja i doživljaja bola. Memorija je suputnica boli. Bol utječe na memoriranje situacije. Gubi li bol snagu u vremenu ili se naviknemo na nju? Je li bol potrebno pokazati? Je li podijeljena bol manje bolna? Možemo dati odgovore kad ne osjećamo bol, ali nikako kad je ona prisutna. (Eugen Borokovsky)
Bojan Dolenec rođen je 15. lipnja 1979. godine u Zagrebu. Godine 2001. završio školu primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu. Na Akademiji likovnih umjetnosti, nastavnički smjer (slikarstvo), diplomirao je 2012. godine (u klasi prof. Damira Sokića i prof. Emila Roberta Tanaya). Radio je kao voditelj likovne radionice na Strossmayerovom šetalištu (HDLU Zagreba) te kao voditelj dječje strip radionice u knjižnicama grada Zagreba. Kolektivno i samostalno izlagao nekoliko puta (Grožnjan, Samobor, Zagreb, Zaprešić). Član je HDLU Zagreb i ULSZ-a Zaprešić. Živi i radi u Zagrebu.
“Krilati”
Između mnogih tema koje je obrađivao, Marino Jugovac sada se odlučuje poigrati na temu anđela. Umjetnik i ovaj put rabi drvo, preciznije, kvadratne komadiće drva koje najprije spaja u kvadar da bi nakon toga u tom sklopljenom materijalu tražio oblike. Izložbeni projekt je tako nastajao grupiranjem oblikovanja te kasnijim reduciranjem, dok na licu mjesta, u galeriji, u bijeloj kocki, za predstavljanje su definirani samo oni koji se uklapaju u seriju i u prostor. Kolekcioniranje se događa tijekom postava, a može se uvijek izmijeniti, ovisno o ideji koju inicira novi pregled materijala. Dio odgovornosti prezentacije preuzima postav, instalacija predmeta u prostoru usmjerena komunikaciji s promatračem. (Eugen Borokovsky)
Marino Jugovac likovnim umjetnostima bavi se dugi niz godina. Realizirao je mnogo samostalnih i sudjelovao na više kolektivnih izložbi u zemlji i inozemstvu. Radovi mu se nalaze u mnogim javnim i privatnim kolekcijama. Sudionik je nekoliko umjetničkih seminara i kolonija. Član je HZSU-a i ima status samostalnog umjetnika. Živi i radi Grožnjanu gdje vodi galeriju Veli Jože.