Preskočite na glavni sadržaj

@BetaSkroz: pustolovine u mikrosociologiji

U nedjelju, 18. rujna, premijeru će imati @BetaSkroz, prva predstava na svijetu u kojoj će scenska izvedba uživo i ona na društvenim mrežama biti jednakopravne izvedbene strategije. Twitter, Instagram i Soundcloud u njoj će biti ravnopravni govoru, scenskom pokretu i glazbi.
vrijeme: 18.09.2011.
url: http://skroz.in/

Predstava se, naime, neće tek ‘prenositi’ na tim servisima, već će izvođači u njoj sudjelovati svojim fizičkim i – digitalnim identitetima, pred publikom na internet sceni i onoj u jednom zagrebačkom stanu.

Birajući hoće li predstavu pratiti iz gledališta, posredstvom vlastitog računala ili smart telefona, publika će istovremeno birati i kut pogleda na jedno od različitih lica izvedbe, koja su međutim u stalnoj interakciji i jedno nužno mijenja drugo.

U kakvom suodnosu zapravo egzistiraju fizički i digitalni identitet(i) pojedinca? Vrijede li pravila mikrosociologije performativnog identiteta Ervinga Goffmana jednako u digitalnom i u  fizičkom svijetu? Kako nas je u svom nedavnom tekstu podsjetio Cory Doctorow (Google Plus forces us to discuss identity), teorija da su naši životi 'najbolji' kad ih živimo jednim identitetom; kad nas na isti način doživljavaju i bake i partner, i šefovi i djeca prilično je kontroverzna. Kako ti identiteti mogu postojati usporedno u onome što Nissenbaum3 naziva  kontekstualnim integritetom? Ali, jednako važno, može li se sve to ispitati predstavom, živom izvedbom?

Odgovore na sva ta pitanja pokušat će pronaći projekt @BetaSkroz.

@BetaSkroz derivat je istraživanja u maksimalizaciji rizika izvedbe – podjednako izvođača, autora i publike, započetog još 2009. godine u okviru Kulture promjene zagrebačkog Studentskog centra.

Prvakinja nacionalnog baleta, Edina Pličanić i publicist, te glazbenik Ante Perković, riskirali su okušavajući se u dotad im nepoznatoj formi scenskog izraza, i razvili s nama niz zadataka kao okosnicu buduće izvedbe. No, koje će od tih zadataka, kako, kojim redom i tko izvesti, saznajemo slučajnim odabirom – tijekom same izvedbe.

Predstava nastaje formiranjem prostora privatnosti, kao jedinog čvrstog uporišta u javnom prostoru izvedbe, a slijedom teze Tima Etchellsa da nas investicija izvođača uvlači u izvedbu.

U drugom dijelu istraživanja, rizik je dodatno povećan činjenicom da su izvođači i publika lokaciju izvedbe saznavali samo 2 sata prije početka iste, u prostorima, poput jazz bara, kino  dvorane ili galerije. Predstava je 2010. uvrštena i u dubrovački program festivala Perforacije.

U @BetaSkroz svim se navedenim rizicima tog istraživanja pridodaje i onaj istovremenog izvođenja digitalnih i 'analognih' identiteta svih uključenih; od autora, preko izvođača do publike.

@BetaSkroz: pustolovine u mikrosociologiji

koncept: Nora Krstulović & Vedran Peternel
autori: Petra Hrašćanec, Nora Krstulović, Ante Perković & Vedran Peternel
tehnološka potpora: Kevin Liew
powered by: T-Mobile & Radio808
medijski partneri: Radio808, Gadgeterija & Netokracija

produkcija: Skroz

home: http://skroz.in
off-line: jedan stan u Zagrebu
Twitter: http://twitter.com/#!/BetaSkroz/vol1
Instagram:   Skroz
SoundCloud: BetaSkroz

ulaznice: skroz@skroz.in

Izvor: Nora Krstulović