Preskočite na glavni sadržaj

Antologijske predstave i monografija za 'Kerempuhovih' 50 godina

Zagrebačko Satiričko kazalište 'Kerempuh' ove godine slavi pedesetu obljetnicu postojanja u povodu koje je njegov ravnatelj Duško Ljuština najavio niz zanimljivih novih projekata, nekoliko 'remakea' antologijskih predstava koje su obilježile povijest toga kazališta, te veliku monografiju o povijesti toga kazališta.
vrijeme: 25.09.2013.
mjesto: Zagreb; Satiričko kazalište "Kerempuh", Ilica 31
url: http://www.kazalistekerempuh.hr/

Monografija autora Hrvoja Ivankovića izlazi u ožujku 2014., a važnu će obljetnicu poznato kazalište u Ilici obilježiti i repertoarno povratkom dvaju već gotovo antologijskih naslove: komedije "Buba u uhu" Georgesa Feydeaua i kultne drame Ive Brešana "Predstava Hamleta u selu Mrduša Donja", koje su u povijesti tog kazališta snažno odjeknule te uvelike formirale njegov identitet.

"Sasvim je sigurno da Feydeau spada u kazališne kraljeve vodvilja i da je logično da u svojoj 50. obljetnici Kerempuh ima toga autora na repertoaru", kazao je u razgovoru za Hinu ravnatelj Kerempuha Duško Ljuština.

U najnovijem Kerempuhovom uprizorenju poznate komedije francuskog dramatičara s prijelaza 19. u 20. stoljeće "Buba u uhu", čija je premijera zakazana za studeni, uloge tumače Borko Perić, Željko Koenigsknecht, Filip Detelić, Tarik Filipović, Mario Mirković, Hrvoje Kečkeš, Luka Petrušić, Velimir Čokljat, Edo Vujić, Linda Begonja, Ana Maras Harmander, Elizabeta Kukić, Anita Matić Delić i Mia Begović.

Jedan od Feydeauovih najpopularnijih tekstova režirat će Krešimir Dolenčić, dramaturginja je Ana Tonković Dolenčić, a autorski tim zaokružuju Doris Kristić kao kostimografkinja i Calentina Crnković u ulozi scenografkinje.

"Isto tako, ovo kazalište ne može obilježiti svoju tako važnu obljetnicu bez Ive Brešana", nadovezao se Ljuština. "Hamlet u selu Mrduša donja" s Reneom Bitorajcem u glavnoj ulozi idućeg će proljeća zaokružiti obljetničku sezonu pod redateljskom palicom Vinka Brešana. Dramaturginja je Željka Udovičić, glazbu potpisuje Mate Matišić, a scenografiju Dragutin Broz.

U ožujku 2014. na sceni Kerempuha zaigrat će komad "Sasvim obične besmislice" ruskog avangardnog književnika i satiričara Daniila Harmsa u adaptaciji i dramaturškoj prilagodbi Dore Delbianco. Postavit će ga makedonski redatelj Aleksandar Popovski, kojemu to nije prva suradnja s tim teatrom, gdje je već 2000. režirao "Bure baruta". "Bili smo iznimno zadovoljni tom suradnjom pa smo se ponovno odlučili za njega", rekao je Ljuština.

Apsurd, grotesku i paradoks Harmsovih sjajnih minijatura kojima je izražavao odmak od sumornog staljinističkog i malograđanskog okruženja na daskama Kerempuha utjelovit će Linda Begonja, Maja Posavec, Branka Trlin, Ivan Đuričić, Tarik Filipović, Hrvoje Kečkeš, Borko Perić i Luka Petrušić. Autorski tim upotpunjuju kostimografkinja Marita Ćopo i makedonski sastav Foltin, kao autori glazbe.

Ljuština za početak svibnja 2014. najavljuje i autorski projekt Olivera Frljića o kojemu zasad nije želio detaljnije govoriti, te predstavu radnog naslova "Idu dani" po tekstu Fadila Hadžića, koju će dramaturg Boris Senker složiti iz više Hadžićevih kazališnih komada, dok će za režiju biti zadužen Robert Raponja.

Sezona je otvorena predstavom "Kod Martinovih" u režiji Renate Carole Gatica, čija je premijera u subotu 21. rujna zabavila i razgalila publiku Kerempuha, a u listopadu počinje i program Noćne scene, koja u novoj sezoni donosi niz koncerata te monodrame u izvedbi istaknutih autorskih imena.

Uz "Cabaret Chishche Lishche" Kerempuhova istoimenog kućnog ansambla koji je tijekom prošle sezone već osvojio mnogobrojnu publiku a ove će sezone biti u ponešto dotjeranom obliku, u pripremi su dva nova naslova. "Postdiplomsko obrazovanje" Vilima Matule i Siniše Labrovića u režiji Borne Armaninija i izvedbi Vilima Matule na urnebesno će duhovit način progovoriti o trenutno najperspektivnijem zanimanju u Hrvatskoj – zanimanju kriminalca. Drugi kao autor, redatelj i izvođač potpisuje jedan od najvećih majstora monodrama Zijah A. Sokolović, koji će u svojem komadu "Međuigre 0-24" na književno-kritički-satirički način komentirati aktualne političke događaje i društvena stanja.

Sve to upotpunjuje niz repriznih naslova, redom uspješnica toga kazališta iz prethodnih sezona - "Čudo u Poskokovoj Dragi", "Spektakluk", "Krletka", "Gospođa ministarka", "Ne igraj na Engleze" i "Svećenikova djeca".

Satirički kabaret "Jazavac" (preimenovan 1994. u "Kerempuh") otvorio je vrata 25. ožujka 1964. u Medulićevoj ulici broj 2, kao kabaret u kavani, s publikom za stolovima, gdje se poslije programa servira večera. Prvi glumački ansambl "Jazavca" činili su glumci 'posuđeni' iz institucionalnih kazališta, no već nakon prvog programa formiran je prvi vlastiti kazališni ansambl, uglavnom regrutiran iz studentskog glumišta. U dvoranu s 500 sjedala preuređenog bivšeg kina Apolo (sagrađenog 1912.) u samom centru Zagreba seli 1971., a već 1981. otvara u Draškovićevoj ulici 80 drugu scenu "Vidru". Gotovo istodobno, u predvorju dvorane u Ilici pokrenuta je i Noćna scena.

Od 1976. Kazalište organizira festival "Dani satire Fadila Hadžića", godišnji festival koji okuplja najbolja komediografska i satirička djela hrvatske kazališne produkcije, uz sudjelovanje istaknutih produkcija iz inozemstva.

"Kerempuh je kazalište kroz koje je, što se tiče publike, prošla cijela Hrvatska, kazalište bez kojega se dosta teško može zamisliti kazališni život u našoj zemlji", kazao je Ljuština, koji se na čelu toga kazališta nalazi od 1982. "To je kazalište koje nikad nije imalo velike skokove, ali je svake godine bilo za nijansu bolje nego prethodne", dodao je. (Hina)