Preskočite na glavni sadržaj

Aleksej Orel u Galeriji Anex

U četvrtak, 26. siječnja, s početkom u 19 sati, u Galeriji Anex u Puli, otvara se izložba / ambijentalna instalacija 'LuCID', pulskog fotografa Alekseja Orela. Izložba se može razgledati do 16. veljače.
vrijeme: 26.01.2012.
mjesto: Pula; Multimedijalni centar LUKA, Galerija Anex, Istarska 30
url: http://www.mmcluka.hr
'Rad LuCiD govori o dvoličnoj stvarnosti današnjeg ljudskog života. Riječ je o petokanalnoj timelapse projekciji u sjeni dvostruko digitaliziranog oka, koje predstavlja samog učesnika života, ali i onog koji mu nudi i kontrolira životne izbore. Upravo ta prividna velika sloboda izbora se zapravo samo svodi na nečije unaprijed smišljene ponude slobode. Istih postajemo svjesni isključivo putem odmaka od njih i ogledavanjem samih sebe upravo onakvih kakvih jesmo, sirovim reflektiranjem vlastite pojave u ogledalu.

LCD ekran jest manifestacija našeg načina života, naš kanal kojim biramo svojevrsno lucidno sanjanje, samo povremeno se isključujući u prisutnu realnost. Stoga, ovim radom autor poziva posjetitelje na suočavanje s vlastitom dualnosti i nudi im, makar na kratko, svakom ponaosob, iskustvo vlastite prisutnosti.'  Afrodita Bulajić, iz predgovora

 
 Aleksej Orel rođen je 1976. godine u Puli, gdje i danas živi i stvara. Fotografijom se počinje baviti u ranom djetinjstvu pod mentorstvom svog djeda Alojza Orela. Period odrastanja obilježili su razvoj znanja i eksperimentiranja u fotografiji, te traženje samostalnog fotografskog izričaja. Godine 1996. počinje njegov profesionalni fotografski rad u dnevniku Glas Istre. Tijekom godina postaje aktivni sudionik i član nekoliko fotografskih udruženja: Udruženja likovnih i književnih stvaraoca Pule (ULIKS-Pula) od 1995.godine, zatim Fotokluba Zagreb od 1996. godine, 2002. godine jedan je od osnivača fotokluba Format u Puli, gdje vodi i organizira više foto- tečaja za zaljubljenike u fotografiju, dok je od 2006. do 2008.godine predavač na ljetnim radionicama Hrvatskog fotosaveza te 2008. godine sudionik natječajnog seminara Fotosofija na kojem osvaja 1. nagradu u kategoriji Foto dvoboj.

Do 1998. godine, njegov rad obilježava individualni pristup djelu, eksperimentu i tehnici (fotogram, camera obscura, solarizacija, montaža, bariljef...). 1998. godina označava početak bavljenja digitalnom fotografijom, koja mu donosi nove slobode i izražavanja. Okosnica njegovog rada jest fascinacija vremenom u svim svojim implikacijama na fotografiju te često eksperimentira sa dužim ekspozicijama. Početkom 2010. godine, sklonost navedenoj fascinaciji dovodi ga do timelapse-a, video tehnike kompresije vremena gdje se fotografije animiraju u pokretnu sliku.Od početka fotografske zrelosti do danas, izlagao je na mnogim samostalnim i skupnim izložbama u zemlji i inozemstvu.