U četvrtak, 13. svibnja, u Istarskoj sabornici, u 20 sati, otvara se izložba izraelskog fotografa Adija Nesa. Na izložbi Nes predstavlja seriju ciklusa nastalih od 2000. - 2010. godine, poput 'Skidanje s križa', 'Biblijske priče', 'Dječaci', 'Vojnici'... Izložba traje do 19. lipnja.
vrijeme: 13.05.2010. 20,00
mjesto: Labin: Stari Grad
U sklopu ove nove izložbe Adi Nes prikazuje 23 fotografije u boji velikog formata nadahnute ikonografijom kršćanske tematike likovne umjetnosti iz razdoblja renesanse i baroka. U središtu je izložbe njegov najnoviji rad naslovljen Krist. To je provokativni portret u krupnom planu velikoga formata koji prikazuje Isusovo lice. Fotoaparat pokazuje lice puno suosjećanja, tuge i milosti baš kao što je slikarov kist u razdoblju renesanse nanosio sloj po sloj boje dajući naslikanom portretu zapanjujuću senzualnu zrelost. Iz snage ovoga portreta, koji u srcima gledatelja pobuđuje antagonističke osjećaje boli i ljepote, izvire naziv izložbe – 'Deposition' – u značenju skidanje Krista s križa.
'Ovu sam izložbu nazvao Deposition', kaže Nes, 'jer sam izvorno radio fotografije za seriju Biblijske priče u kojima ‘skidam’ židovske praoce i Krista s njihovih svetih visina i prizemljujem ih u stvarnost koju su iskusili kao bića od krvi i mesa koja su se žrtvovala za nas. Ljudima je poznat motiv skidanje Krista s križa i ja u svojoj fotografiji dodatno ‘skidam’ Krista. Drugim riječima, repozicioniram ga, odnosno na nj i na njegov položaj gledam na jedan nov način, drukčije nego što ga se gledalo u prošlosti.' 'Skidanje Krista s križa i depozicija židovskih praotaca zahtijeva novu rekonstrukciju sukladno ljudskoj realnosti. Poziva nas da se usredotočimo na ono što je nama ljudima zajedničko – ljudska patnja, bol i suosjećanje – a ne na ono što nas razlikuje.'

U svojim djelima Adi Nes često rastavlja poznate slike iz povijesti umjetnosti do njihove kompozicijske strukture kako bi stvorio suvremene fotografije u boji koje prikazuju, među ostalim, konkretnu stvarnost. Njegove su kompozicije građene kao promišljeni geometrijski sustavi koji zadržavaju napetost i postižu svoj vrhunac u čistim, dramatskim momentima. Dramatičnost se postiže i konfrontacijom svih društvenih slojeva: dječaka s periferije i mitoloških grčkih junaka, vojnika i slika iz povijesti umjetnosti, ljudi s ulice i biblijskih junaka.
Protagonisti u radovima Adija Nesa su dječaci, vojnici i ljudi s ulice fotografirani u današnjem Izraelu. S pomoću složene inscenacije i filmske rasvjete Nes prikazuje izmišljenu, umjetnu i namještenu stvarnost koja izražava njegovo poimanje postojanja Izraela. Njegovo djelo propituje izraelski identitet muškarca, ono se bori s društvenim i političkim pitanjima. Njegove izrežirane fotografske kompozicije postaju bolno konkretne, a ujedno bezvremene i univerzalne.
Paralelnost izlaganja najnovijeg rada – Biblijske priče i radova iz dviju prijašnjih serija – Dječaci i Vojnici, koji su popraćeni i fotografijom Posljednja večera, na kojoj izraelski vojnici zauzimaju mjesta Isusa i njegovih apostola, orkestrira snagu sveukupnog dojma.
Biblijske priče – Protagonisti ovih fotografija su ljudi s ulice, beskućnici, oni koji se nalaze na rubu društva, u teškoj nevolji, i osjećaju se beskorisno i bez budućnosti. Situacije u fotografijama dobivaju novo značenje, to više nisu ljudi s ulice nego umjetnikovom interpretacijom predstavljaju biblijske junake tijekom tragičnih situacija njihovih života. …