Preskočite na glavni sadržaj

'Tuškanac u gostima' predstavlja retrospektivu majstora komedije Bustera Keatona

'Tuškanac u gostima' tijekom lipnja prikazuje filmove majstora nijemog izraza Bustera Keatona u zagrebačkom KIC-u, a program će 1. lipnja otvoriti kratka slapstick komedija o mladencima 'Tjedan' iz 1920. i parodija koja ismijava muško-ženske odnose 'Tri povijesna doba' iz 1923.
vrijeme: 01.06.2025. -
mjesto: Zagreb
url: https://kinotuskanac.hr/

Poznat i kao „čovjek koji se nikada ne smije“ Keaton je u prvoj polovici 20. stoljeća stvorio bezvremenske komedije koji oduševljavaju inteligentnim humorom, preciznom režijom i nevjerojatnim kaskaderskim podvizima izvedenima bez pomoći specijalnih efekata”, ističe se u najavi.
 
Prikazat će se i po mnogima Keatonovo prvo remek-djelo, „Naše gostoprimstvo” (1923) koji prepliće južnjačku osvetničku tradiciju s motivima Romea i Julije, a uz parodiju „Kazalište” (1921) prikazat će se pustolovna komedija „Navigator” (1924) o razmaženom bogatašu nasukanom na napuštenom brodu, poznata po antologijskim podvodnim prizorima.
 
„Brod” (1921) prati nespretnjakovića koji se bori s izgradnjom i upravljanjem čamcem, a „Sherlock Jr.” (1924) se pamti po revolucionarnoj izvedbi iluzije „ulaska u ekran“, kino-prikazivača koji sanja da postane detektiv. Kao mladić koji od urbanog života bježi na Divlji zapad, Keaton nastupa u filmu „Naprijed na zapad” (1925).
 
Napetosti na Divljem zapadu nastavljaju se u filmu „Zla sreća” (1921) gdje se nespretni mladić nađe usred sukoba između Indijanaca i kolonista, dok u „Sedam prilika” (1925) Keaton tumači ženika koji u 24 sata mora pronaći mladenku kako bi naslijedio bogatstvo.
 
Vrhunsku tjelesnu spretnost ovaj glumac pokazuje u filmu „Buster boksački prvak” (1926) glumeći nježnog mladića iz visokog društva koji je slučajno zamijenjen sa svojim boksačkim imenjakom.
 
U filmu „General” (1926) Keaton tumači inženjera kojem vojnici otmu vlak i djevojku, pa kreće u potjeru izvodeći slavnu jurnjavu po pokretnom vlaku bez pomoći dublova, dok kratki film „Pajkani” (1922) bilježi kaotičan bijeg pred stotinom statista u policijskim uniformama, a Koledž (1927) sportske akrobacije kojima povučeni mladić nastoji osvojiti srce djevojke.
 
„Snimatelj” (1928) prati fotografa koji pokušava postati snimatelj vijesti, a posebno se ističe legendarna scena trčanja kroz gužvu, snimana bez dozvole i upozorenja prolaznicima na njujorškim ulicama.
 
Ciklus će zaključiti „Steamboat Bill, Jr.2 (1928) o sinu kapetana parobroda koji dolazi preuzeti obiteljski posao, ali razorni uragan izaziva kaos. Film se pamti po opasnoj sceni u kojoj Keaton nepomično stoji dok se pred njim urušava fasada kuće te mu krov prolazi tik uz glavu, napominju iz Tuškanca. (Hina)