Međunarodni interdisciplinarni žiri DA2 Film Festivala najinspirativnijim filmom proglasio je film “György Kepes: međurazmišljanje umjetnosti + znanosti”, a posebno priznanje dodijeljeno je filmu „Gian Paolo Barbieri: Čovjek i ljepota“.
vrijeme: 30.10.2023. -
Ističući iznimnu kvalitetu filmova koji su izabrani za prikazivanje u programu, kako sadržajno tako i formom, žiri u sastavu glumica
Judita Franković, fotograf i urednik
Ivan Dorotić i kritičarka umjetnosti i kuratorica
Adriana Rispoli naglasio je važnost festivala kao prilike da inspirira, nadahnjuje i informira. Napomenuli su kako je bila privilegija gledati filmove iz programa DA2 Film Festivala, ali istovremeno veliki izazov prosuđivati ih. Diskutirajući o najboljima vodili su se smjerom da istaknu najinspirativnije te su jednoglasno odlučili nagradu Iskra dodijeliti filmu
„György Kepes: međurazmišljanje umjetnosti + znanosti“ redatelja Mártona Orosza. U obrazloženju žiri navodi: „
Na obrazovan, dinamičan i nevjerojatno strastven način film uspijeva ponovno pobuditi pozornost na kapitalnu figuru vizualne kulture, koja je još uvijek nedovoljno valorizirana. Bogatstvo redateljskih intervencija i arhivske vizualne građe svjedoče o istraživačkom naporu, a narativni zaplet u kojem se izmjenjuju suvremena svjedočanstva i lik protagonista neprestano nas drže u fokusu. Glavna vrijednost filma je jednostavan i izravan način kojim dočarava doprinose koji su Kepesove teorije i multidisciplinarna umjetnička praksa imale na čitave generacije studenata, kreativaca pa i na sam razvoj umjetnosti, koji su vidljivi i danas. Lik, djelo i ideje ovog briljantnog pionira 20. stoljeća, koji je predugo bio u sjeni poznatijih suvremenika, blistaju kao istinsko nadahnuće svim budućim stvaraocima i vizionarima!“
Posebno priznanje žirija osvojio je film
„Gian Paolo Barbieri: Čovjek i ljepota“ redatelja Emiliana Scatarzija. „Iznimnim i sveobuhvatnim redateljskim pristupom, film precizno i zavodljivo dokumentira dugotrajnu karijeru umjetnika, razotkrivajući uistinu fascinantan autorski opus. Vizualno i ritmički film uspijeva gledatelju pružiti direktan i iskren uvid u ostavštinu Barbieria, kao i u njegovu intimu. Istovremeno ga portretirajući kao velikog maestra, film jasno ističe njegovu skromnost i neposrednost, istražujući polja njegovih suradnji, odnosa te značaja na sceni, kojeg tek treba dodatno proširiti. Žiri je pohvalio činjenicu da se redatelj iskreno, ali nikad pretjerano nametljivo, dotiče tema starenja, prolaznosti, bolesti i dugovječnosti, što je u potpunoj suprotnosti s brzim i površnim te uvijek novim i mladenačkim, kao dominantnim narativima modne industrije. Vjerojatno je najveća ljepota (i vrijednost) ovog filma upravo direktan dijalog s umjetnikom, koji se odvija ovdje i sada, prikazujući Barbierija kao živućeg i još uvijek itekako prisutnog umjetnika, prije nego je za to prekasno. „– stoji u obrazloženju.