Preskočite na glavni sadržaj

Premijera za početak jubilarnog Pogonatora: 'Kiša koja ne pada ni na koga'

Prva nova produkcija iz desetog ciklusa Pogonatora, 'Kiša koja ne pada ni na koga', kroz plesni solo, videoprojekcije, glazbu i svjetlo proučava ljudsko tijelo kao jedno od mogućih tijela vódā. Izvedbe u Velikoj dvorani Pogona Jedinstvo, na rasporedu u srijedu i četvrtak, 26. i 27. ožujka, u 20 sati, rastvaraju pitanje poveznice prirodnih vodenih ambijenata i ljudskog djelovanja i otkrivaju na koje je sve načine čovjek povezan s vodenim tijelima.
vrijeme: 26.03.2025. - 27.03.2025.
mjesto: Zagreb
url: https://www.facebook.com/PogonZagreb/

Margareta Sinković: 'Kiša koja ne pada ni na koga'
plesna predstava
Premijera, 26. 3. 2025. / 20 sati
Repriza, 27. 3. 2025. / 20 sati
Pogon Jedinstvo - Velika dvorana
Trnjanska struga 34, Zagreb
Organizatori: Margareta Sinković i Pogon u okviru POGONATORA
Ulaznica: preporučena donacija 7,00€

 
Umjetničko istraživanje kao polazište uzima poetska djela različitih autora koja razmatra kroz prizmu ekopoezije. Sklapanjem elemenata poezije, videa i fotografije, plesnog i glazbenog materijala teži se stvaranju fluidnog i iluzornog izvedbenog okoliša poput tijela vode. 
 
U solu “Kiša koja ne pada ni na koga” Sinković zadire u suvremena ekološka pitanja, no time ne zalazi nužno u aktivističku sferu. Ekološku vrijednost umjetničkog istraživanja vidi u poetskoj razini izvedbe koja se razvija korištenjem i poigravanjem kazališnim konvencijama. Teži hibridnoj izvedbenoj formi koja stvara više različitih osjetilnih iskustava unutar jedne izvedbe. Osjetilno ima potencijal za proizvodnju određenog međuodnosa okolišnog prostora i ljudi čime se stvara drugačija percepcija prirode (pa makar i izmještene u kazališni kontekst) te poziva na pokušaj promjene dosadašnjeg odnosa prema njoj.
 
Margareta Sinković (1998.) završava preddiplomski studij Suvremenog plesa - izvedbeni smjer (2021.) i diplomski studij Dramaturgije izvedbe (2024.) na Akademiji dramske umjetnosti u Zagrebu. Kao profesionalna plesačica i dramaturginja aktivno surađuje s plesnim i kazališnim umjetnicima na hrvatskoj nezavisnoj sceni i radi kao plesna pedagoginja u sklopu programa 4SOBE.

Kroz vlastiti umjetnički izričaj naginje promišljanju izvedbenog okoliša kao mjesta obgrljivanja tijela čime veliku pažnju stavlja na osjetilno iskustvo izvedbe. Kao značajan aspekt tog okoliša uzima sloj zvuka i glazbe koji na auditivnoj razini preuzima tijela publike i izvođačice. Zainteresirana je za poetički i transformativan potencijal izvođačkog tijela koji se poigrava idejom nestajanja i preobrazbe unutar prostora.
 
Njezini su studentski radovi predstavljeni na festivalu Monoplay u Zadru i UNIC CityLabs Festivalu u Liègeu. Neki od projekata u kojima sudjeluje kao izvođačica nakon završetka studija su performans autora Tome Savića - Gecana “Untitled (Croatian Pavilion)”, 2022. izveden na Biennalu likovnih umjetnosti u Veneciji, predstava “Caroling” (2022.) Petre Hrašćanec, izvedba “među” (2024.) autorica Anne Javoran i Viktorije Bubalo, i autorski projekt “Odjek” (2023.). Kao asistentica dramaturgije imala je prilike sudjelovati u projektu Ane Kreitmeyer “Priprema za sadašnje” (2023.), a u radu koreografkinje Mije Zalukar “Kraj krajeva” (2024.) potpisuje dramaturgiju.
 
Autorski tim:

Koncept, koreografija i izvedba: Margareta Sinković
Dramaturgija: Jan Samek
Glazba: Elizabeta Marjanović
Dizajn svjetla: Lana Nežmah
Kostimografija: Klaudia Curman
Video: Urh Pirc
Montaža: Lucija Strugar
Vizualno rješenje: Mia Štark
Promo fotografije: Nives Knechtl
 
Podržano i realizirano kroz program Pogonator 2025.
 
Pogonator je program Pogona kojim se od 2016. godine putem javnog poziva dodjeljuju termini u Pogonu Jedinstvo za nove domaće produkcije i umjetničke istraživačke projekte iz područja suvremenog kazališta, plesa, cirkusa te eksperimentalnih i hibridnih izvedbenih projekata.