Otvoren je Poziv na dostavu prijedloga za Novinarska partnerstva s rokom za predaju projektnih prijedloga 4. veljače 2026. godine u 17:00 CET.
vrijeme: 24.10.2025. - 04.02.2026.
Potpora za Novinarska partnerstva 2026. - SURADNJA
Potpora za Novinarsko partnerstvo provodi se u okviru
Međusektorskog potprograma koji osim što obuhvaća djelovanja u svim kulturnim i kreativnim sektorima (uključujući i audiovizualni) kako bi se potaknula međusektorska suradnja i inovacije, obuhvaća djelovanja u sektoru informativnih medija. Unutar specifičnog cilja međusektorskog potprograma je jačanje raznolikog, neovisnog, slobodnog i pluralističkog medijskog okruženja, kvalitetnog novinarstva i medijske pismenosti čime se njeguju sloboda i umjetničko izražavanje, međukulturni dijalog i socijalna uključenost.
Europski informativni medijski sektori igraju nezamjenjivu i vrijednu ulogu u Europi, no suočeni su s brojnim izazovima. Financijska održivost profesionalnog novinarstva pod pritiskom je djelomično zbog digitalne tranzicije zbog čega se ekonomska održivost profesionalnog novinarstva nalazi pod pritiskom.
CILJ I AKTIVNOSTI
Program potiče suradnju u politikama i inovativne aktivnosti koje podupiru i promiču raznolik, neovisan i pluralističan medijski prostor i medijsku pismenost. Time se jača sloboda umjetničkog izražavanja, međukulturni dijalog i društvena uključenost.
Prioriteti uključuju prilagodbu strukturnim i tehnološkim promjenama u medijima te poticanje slobodnog, raznolikog i kvalitetnog novinarstva, kao i razvoja medijske pismenosti, osobito u digitalnom okruženju.
Poziv je usmjeren na gospodarsku održivost medija vijesti kroz prekogranične suradnje koje jačaju otpornost medijskih organizacija. Cilj je potaknuti transformaciju medija, pouzdano novinarstvo i razvoj stručnih vještina, primjerice kroz nove poslovne modele i standarde medijske produkcije.
Prijedlozi bi trebali uključivati aktivnosti koje najbolje doprinose ciljevima konzorcija. To mogu biti događanja, internetske obuke i radionice za medijske stručnjake, programi razmjene, mentorske programe, mapiranje najboljih praksi, razvoj tehničkih standarda na razini sektora, izrada smjernica i uredničkih standarda, izrada praktičnih priručnika, razvoj i testiranje platformi i tehničkih rješenja za razmjenu ideja i najboljih praksi, promotivne aktivnosti ili druge mjere usmjerene na jačanje održivosti određenog sektora ili više njih.
Posebno se potiče razmjena najboljih praksi među dionicima te pružanje potpore medijskim sektorima koji nemaju dovoljno sredstava za prilagodbu digitalnom okruženju.
Podnositelji prijava pozvani su uspostaviti prekogranične medijske suradnje. Prijedlozi mogu, između ostalog, imati za cilj razvoj boljih modela prihoda i monetizacije, novih pristupa razvoju publike, izgradnji zajednice i marketingu, razvoja zajedničkih profesionalnih/tehničkih standarda, novih tipova redakcija, mreža za sindikaciju ili drugih modela za razmjenu sadržaja/podataka među medijima diljem EU, ili pružanje potpore manjim medijskim organizacijama.
Što se tiče sadržaja, projekti mogu povećati učinkovitost i kvalitetu izvještavanja kroz inovativne novinarske suradnje. Mogu testirati inovativne metode i formate produkcije ili na druge suradničke načine doprinijeti visokokvalitetnim standardima medijske produkcije. Projekti mogu poticati razmjenu najboljih praksi među novinarima i optimizirati radne procese za novinarske žanrove koji zahtijevaju više vremena i resursa.
Konzorciji se mogu odlučiti fokusirati na određeni (pod)sektor medija vijesti (npr. televizija, radio, tiskani mediji) i/ili novinarski žanr (npr. data novinarstvo, specijalizirano novinarstvo).
PRIHVATLJIVI PRIJAVITELJI
Prihvatljivi prijavitelji su
pravni subjekti koji mogu biti neprofitne, javne i privatne medijske kuće (uključujući tisak u pisanom/internetskom tisku, radio/podcast, televiziju itd.) te druge organizacije usmjerene na informativne medije (uključujući medijske udruge, nevladine organizacije, novinarske fondove i organizacije za osposobljavanje usmjerene na medijske djelatnike itd.).
Projektne prijedloge prijavljuju konzorciji koji okupljaju
najmanje tri partnera iz najmanje tri različite zemlje koje sudjeluju u programu Kreativna Europa. Budući da se pozivom namjerava postići utjecaj na cijeli sektor, pozivaju se prijedlozi da se u njihove aktivnosti uključi što više informativnih medija.
Transnacionalni konzorciji medijskih organizacija pozivaju se na udruživanje kako bi se potaknula transformacija medija, pouzdano izvješćivanja i usavršavanje vještina stručnjaka u području informativnih medija, primjerice razvoj standarda medijske produkcije, novih poslovnih modela, novih vrsta novina i novinarskih formata, razmjena najboljih praksi itd. Konzorciji se mogu usredotočiti na
(pod)sektor informativnih medija (npr. tv, radio, tiskani tisak itd.) i/ili
novinarski žanr (na primjer, podatkovno novinarstvo, specijalizirano novinarstvo itd.).
Za ovaj poziv osigurano je
EUR 6 900 000, a svakom će se projektu dodijeliti najviše
EUR 2 milijuna sa maksimalnom stopom sufinanciranja od 80 % ukupnih prihvatljivih troškova.
Rok za predaju projektnih prijedloga je
4. veljače 2026. godine nakon čega slijedi proces evaluacije koji je predviđen do svibnja 2026. godine, a rezultati će biti priopćeni u kolovozu 2026. (okvirni datum) godine.
Projektni prijedlozi se ocjenjuju prema 4 osnovne kategorije, pri čemu je potrebno zadovoljiti minimalni ukupni bodovni prag 70/100:
relevantnost u odnosu na prioritete : max 35 bodova
- kvaliteta sadržaja i aktivnosti: max 35 bodova
- upravljanje projektom: max 10 bodova
- diseminacija: max 20 bodova
Prijava se ispunjava i predaje online putem
Funding and tenders opportunity portala.
Izvor.