Zagrebačka galerija M23, koja djeluje unutar antikvarijata Crveni Peristil, otvara se u srijedu, 11. siječnja, u 19 sati, na adresi Vlaška 89/1, izložbom 'Mali formati' dvojice umjetnika: višestruko nagrađivanog slikara Grgura Akrapa i mladog kipara Doriana Pacaka.
vrijeme: 11.01.2023. -
mjesto: Zagreb
Grgur Akrap ne uokviruje jednoznačnu misao. Radi se o djelima koja su ispunjena čistom likovnošću. O struji svijesti koja sama po sebi ne ovisi o stvarnom svijetu ili zadanom sadržaju. Same slike dolaze od boja, njihovih suodnosa i kompozicija koje stvaraju. U svojim atmosferičnim prikazima, autor koristi žarke boje koje su ujedno zajednički nazivnik obojici autora na ovoj izložbi. Akrap koristi autonomni jezik na duhovnoj razini te nema naviku graditi čvrste teze kroz svoja djela, stvarajući tako vlastitu likovnu gramatiku koja tka vlastitu stvaralačku ideologiju. Uz elemente likovnog eskapizma, njegovi potezi nas mogu podsjetiti na impresionističko slikarstvo. Premda životno 100 godina udaljeni, upravo zbog razumijevanja jedinstvenog likovnog rječnika, Akrap može iščitati Monetove bezvremenske misli kao što bi vjerojatno Monet razumio leksik čistog slikarstva kojim se koristi Akrap. Iako često promatrajući umjetnička djela u njima tražimo sadržaj i pouku, Akrap nas kroz svoje radove podsjeća kako umjetnost bez zadanog sadržaja može i dalje biti umjetnost i samo umjetnost, ne gubeći svoj intenzitet.
Dorian Pacak svoje skulpture tvori uzimajući jednostavni gradivni element – alu-foliju, uz koju primjenjuje boju kao primarni segment koji djeluje na formu. Jedan gotovo svakodnevni materijal kojega na prvu možda ne vežemo uz umjetničku sferu, a čiju izvrsnu primjenu možemo vidjeti u radovima hrvatskog velikana Ivana Kožarića, a sada i mladog autora Doriana Pacaka, putem svoje vizualne efektivnosti dobiva novi značaj. Neposrednost materijala dopušta autoru brzo kreiranje objekta, bez tradicionalnih metoda, što ubrzava proces izrade koji završava igrom žarkih boja. Toplim, prirodnim motivima kao što su palma, vulkan te hladnokrvni dinosaur autor pridodaje kontrastnog aktera, suigrača koji ne pripada prirodnom: sportski auto ujedinjuje prvotne kontraste boje i materijala te pomiruje sukob između suvremenog i prošlog, novog i korištenog, mladog i starog.