Preskočite na glavni sadržaj

Otvorenje izložbe „Američki period – Ilustracija“

ISO - Izložbeni salon Izidor Kršnjavi (ŠPUD) i Udruga bivših učenika ŠPUD-a Zagreb - UBU otvaraju izložbu ilustracija Milana Trenca na otvorenom! Izložba pod nazivom „Američki period - Ilustracija“ otvara se 4. prosinca 2025. u 18 sati na adresi Trg Republike Hrvatske 12.
vrijeme: 04.12.2025. -
mjesto: Zagreb
url: https://www.facebook.com/ISOSPUD

Milan Trenc je multitalentirani umjetnik - istaknuti ilustrator, pisac, redatelj, scenarist i profesor, te ponosni bivši učenik ŠPUD-a.  Autor je prvog blockbustera s hrvatskim potpisom “Noć u muzeju” (The Night at the Museum), svoju je karijeru započeo kao jedan od važnih protagonistajugoslavenskog dizajna 80-ih i 90-ih. Devedesetih seli u New York, gdje se proslavlja kao ilustrator u najpoznatijim američkim časopisima, te osvaja prestižne nagrade (Print Magazine, Society of Publication Designers). Na izložbi će biti predstavljen izbor ilustracija iz New York Timesa, The Wall Street Journala, Timea, The New Yorkeru
 
Iz teksta autorice predgovora izložbe Ive Babaje izdvajamo:
 
„Kada je devedesetih godina 20. stoljeća otišao u New York, Trenc je ušao u medijski krajolik koji zahtjeva jasnoću, brzinu i konceptualnu snagu - uvjete koji su izoštrili njegovu već prepoznatljivu europsku vizualnu inteligenciju. U Americi započinje crtanjem stripova za Heavy Metal Magazine, a tijekom sljedećeg desetljeća njegove ilustracije pojavljuju se u New York Timesu, The Wall Street Journalu, Timeu, The New Yorkeru i širokoj plejadi velikih časopisa, uspostavljajući ga kao jednog od najagilnijih ilustratora vođenih idejama tog razdoblja. Američki period tako otvara vrata brojnim kolaboracijama s velikim izdavačima gdje postaje prepoznat kao autor dječjih knjiga poput The Great Escape (HarperCollins) i The Secret of the Magical Forest koje su oduševile svojim vibrantnim detaljima i majstorstvom naracije. Upotreba ilustracije kao konceptualnog prijevoda postala je Trencov „potpis“ u SAD-u.  Umjesto da ilustracijama jednostavno zrcali članak, Trenc ga pretvara u snažnu metaforu: strukturu koja se urušava kako bi artikulirala nestabilnost jednosmjernog iščitavanja poruke, često kroz fragmentiranost figura i transformacijom objekata kroz vlastitu kritiku. Tako njegove ilustracije nisu tek ilustrirani tekstovi već se mogu iščitati kao proširenje novinarstva - one ne objašnjavaju već interpretiraju.„
 
Nakon globalnog uspjeha, Trenc se vraća u Zagreb i nastavlja raditi kao ilustrator i profesor, spajajući najbolje iz europske i američke umjetničke tradicije.
 
Postavljanjem radova Milana Trenca, umjetnika koji je svoj put započeo upravo u ŠPUD-u, Škola šalje snažnu poruku o važnosti umjetnosti, obrazovanja i kulture, čak i kada su joj uskraćeni trajni prostori.