Preskočite na glavni sadržaj

Otvorenje Centra za poticanje rane pismenosti u Karlovcu

U ponedjeljak, 3. travnja, u Gradskoj knjižnici 'Ivan Goran Kovačić' Karlovac, u 11 sati, na Odjelu za djecu i mladež održat će se otvorenje Centra za poticanje rane pismenosti i 'čitateljskog gnijezda', a u 18 sati u Ilirskoj dvorani će se održati predavanje 'Metode poticanja obiteljske pismenosti u vrtiću i školi' dr. sc. Anite Peti-Stantić, redovne profesorice na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu.
vrijeme: 03.04.2023. -
mjesto: Karlovac
url: https://gkka.hr/

Karlovačka knjižnica otvorit će inovativni Centar za poticanje rane pismenosti na Odjelu za djecu i mladež koji će funkcionirati kao županijski centar. U Centru će se održavati predavanja, radionice, webinari za knjižničare, odgojitelje, roditelje, a poticat će se suradnja s pedijatrima, odgojno-obrazovnim i zdravstvenim ustanovama, nakladnicima i medijima. Bit će to prvi centar takve vrste u Hrvatskoj otvoren s ciljem da Knjižnica postane kulturno i informacijsko središte koje povezuje sve važnije stručnjake i organizacije koje rade na dobrobit djece u zajednici. Centar za poticanje rane pismenosti opremljen je uz financijsku podršku Ministarstva kulture i medija RH.
 
Kroz predavanje „Metode poticanja obiteljske pismenosti u vrtiću i školi” Anita Peti-Stantić ukazat će da prihvatimo li tezu da je čitanje pitanje javnog zdravstva, onda je jasno kako je s čitanjem najbolje započeti od najranije dobi, u obitelji i u zajednici. Takvo je čitanje izvor ugode i za roditelja i za dijete, a osim toga uvelike doprinosi razvoju djetetova mozga i sposobnosti kritičkoga mišljenja. Kad je riječ o odgojiteljima i knjižničarima, njihov je udio u razvoju djetetovih čitateljskih navika nezaobilazan. Ciljevi razvoja čitalačke pismenosti djece u najvećoj su mjeri vezani uz osvješćivanje važnosti čitanja i njegove veze sa sporazumijevanjem i sposobnošću pisanja, dakle povezivanja četiriju jezičnih djelatnosti. Cilj koji proizlazi iz takvog gledanja na čitalačku pismenost u svakom je slučaju razvoj vokabulara, specifično, njegove širine i dubine, a onda i razvoj empatije, to jest razumijevanja drugih i tolerancije različitosti. Postignemo li to, uvelike ćemo doprinijeti razvoju istinski demokratskog, ravnopravnijeg društva sa zadovoljnijim ljudima.
 
Anita Peti-Stantić redovita je profesorica poredbene i slavenske lingvistike na Filozofskom fakultetu u Zagrebu. Autorica je nekoliko znanstvenih monografija, dugogodišnja urednica literature za mlade, prevoditeljica sa slovenskoga i hrvatskoga i neumorna promotorica čitanja. U tom je svojstvu s Vladimirom Velički 2008. objavila knjigu Jezične igre za velike i male, a u posljednjih nekoliko godina objavila je tri knjige, samostalno Čitanjem do(spo)razumijevanja: Od čitalačke pismenosti do čitateljske sposobnosti (Naklada Ljevak, 2019.) i s kćeri, tada maturanticom, Vedranom Stantić, Znati(želja): Zašto mladi trebaju čitati popularnoznanstvene tekstove, i to odmah? (Naklada Ljevak, 2021.) i Putovanje u nepoznato: Zašto se bavim znanošću i kako je došlo do toga? (Naklada Ljevak, 2021). Prof. Peti-Stantić održala je nekoliko desetaka radionica i predavanja za učitelje, učenike, roditelje i zainteresiranu javnost, a od 2022. je godine uključena u provedbu i promociju nacionalnog projekta Rođeni za čitanje.
 
Organizator događanja je Gradska knjižnica „Ivan Goran Kovačić” Karlovac – Matična razvojna služba Karlovačke županije uz podršku Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, a provodi se povodom 10. obljetnice prve nacionalne kampanje za promicanje čitanja naglas djeci od rođenja „Čitaj mi!“ i Međunarodnog dana dječje knjige (2. travnja).