Preskočite na glavni sadržaj

Nove dvije izložbe u galeriji Fonticus. Izlažu Simone Mocenni Beck i Melita Sorola

Gradska galerija Fonticus Grožnjan u petak 1. ožujka s početkom u 19 sati predstavit će dva nova samostalna likovna projekta - Simonea Mocennia Becka: 'Oblik zvuka ili zvuk oblika' & Melite Sorola Staničić: 'Otkrivanje sjene'.
vrijeme: 01.03.2024. -
mjesto: Grožnjan

Simone Mocenni Beck: OBLIK ZVUKA ILI ZVUK OBLIKA
 
 „San nije stvaran, ne može ga se živjeti, ali to ne znači da je izgubio maštu“. Simone Mocenni
Simone Mocenni predstavlja novu seriju radova. Izvedeni su akrilom na platnenim ili čvrstim podlogama. Svi su manjeg ili srednjeg formata, ali znatno ispunjeni formama i/ili razrađenim površinama. Svi radovi odaju tajnovitost. Perspektiva se povremeno pojavljuje strukturirana oblicima, kontrastima, energijama korištenog kolora koji je uvijek zagasit. Podloge, ali i neki elementi kompozicija izvedeni su gestualno. Radi se o kontroliranoj gestualnosti koja priziva dojam pritajene impulzivnosti.
Na većini ove serije slikarskih radova, elementi koje prve zapažamo su oblici građeni trokutastim elementima. Oblik pravokutnog trokuta ili kvadrata podijeljenog dijagonalom nije skrivan. Njime su često oblikovane i trodimenzionalne forme unutar sklopa pojedine slike. Negdje ga nalazimo jasno ocrtanog, a ponegdje u pritajenom obliku. Ponekad je trokut osamljeni oblik i biva predstavljen plošno poput školskog pomagala za geometriju. Zapažamo i nagomilane trokrake oblike kao ispune prostornih dijelova slika. I u pejzažno određenim motivima nalazimo trokut ili više njih. (...) - kustos Eugen Borkovsky

Melita Sorola: OTKRIVANJE SJENE
 
Transkripti doživljaja
Melita Sorola predstavlja projekt sastavljen od nekoliko medija. Pored slikarstva i crteža tu je video-rad i fotografija. Iako raznorodni, svi propituju istu tematiku. Radi se o vizualiziranju, poigravanju idejom tijeka i mijene energija. Umjetnica komparira ideje iz prirode povezujući ih s osobnim stanjima. Pred nama je razvoj misli, od doživljene realnosti, preko izvedbi na rubu eksperimenta, do postizanja nivoa simbola. Preskačući uobičajenost umjetničkog jezika, autorica ga izvrgava neuobičajenim postupcima i gradbenom materijalu. Melita kroz cijeli svoj opus nije sputana tehnologijom. Ona kompilira oblike i postupke i nudi ih kao zamjenu za uobičajene estetske predodžbe.
U projektu umjetnica prezentira seriju zapisa koji simboliziraju sakupljeno znanje. Ona se provokativno igra jednostavnim vrstama komunikacije, slovima i tekstom. Dramatična činjenica jest da slovni repertoar nije čitak -  treba ga naslutiti. U zapisu od kojeg očekujemo objelodanjivanje neke istine ili tajne urađena je drska manipulacija. Prisiljeni smo promisliti, a ne pročitati. Umjetnica nudi ideju slabosti gledanja, a uvodi razumijevanje. (...) - kustos Eugen Borkovsky