Preskočite na glavni sadržaj

Nikica Gilić: 'Predavanja o filmskom modernizmu'

Predstavljanje knjige filmologa Nikice Gilića 'Predavanja o filmskom modernizmu' održat će se u ponedjeljak, 27. svibnja, u 19,30 sati, u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića u Zagrebu.
vrijeme: 27.05.2024. -
mjesto: Zagreb
url: https://www.leykam-international.hr/

Nova, četvrta autorska knjiga profesora filmologije i komparatista Nikice Gilića, u nakladi zagrebačke tvrtke Leykam International, donosi temeljna razmatranja o filmskom modernizmu, tipologiju modernističkih filmova, te analize biranih djela i opusa - od zrelih filmova Tomislava Gotovca, preko Zagrebačke škole crtanog filma i klasika autorskog filma, do Carla Thodora Dreyera, Roberta Bressona, Sigurnog mjesta Jurja Lerotića i filmova Stanleyja Kubricka, braće Coen, Damira Čučića, Maye Deren ili suvremenih hrvatskih animatorica i animatora. Temeljena na autorovom bogatom nastavnom iskustvu, knjiga je namijenjena svim ljubiteljima filma, jer je pisana stilom koji održava lakoću govornog jezika.

Nikica Gilić redoviti je profesor na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, nastavnik na Akademiji dramske umjetnosti te dobitnik nagrada „Vladimir Vuković“, „Ante Peterlić“, SFERA te Nagrade Filozofskog fakulteta. Nova knjiga kruna je njegove dosadašnje suradnje s Leykamom koji rado objavljuje filmološke, teatrološke i srodne knjige o umjetnosti. Sudjelovao je na brojnim simpozijima u europskim zemljama i u SAD-u, bio je najdugovječniji urednik Hrvatskog filmskog ljetopisa.
 
Najnovija autorska knjiga omiljenog profesora filmologije Nikice Gilića, zaposlenog na komparativnoj književnosti Filozofskog fakulteta, donosi jasan pregled filmskog modernizma. Obrađuje filmove domaćih klasika (Tomislav Gotovac, Zagrebačka škola crtanog filma, Ante Babaja, Krsto Papić, Vatroslav Mimica…) kao i velikana svjetskog modernizma (Robert Bresson, Stanley Kubrick, Maya Deren, Dziga Vertov) i suvremenih autora poput braće Coen ili Jurja Lerotića. Na naslovnici se nalazi hibridni animirano-dokumentarni film Mačka je uvijek ženska Martine Meštrović i Tanje Vujasinović, jer je glavni problem modernizma upravo složena forma, stil koji se nekada ne shvaća na prvu loptu. No, smisao je ove knjige približiti filmofilima modernizam i postmodernizam, pa se zato koriste primjeri autora kao što su Pedro Almodovar, Damir Čučić ili Charlie Kaufman. Čest sudionik televizijskih i drugih emisija o filmu, autor je iskusan popularizator filma, te se nada ovom knjigom produbiti interes za neka od najljepših djela filmske povijesti i suvremenosti.