Izložba „Zagrebački velesajam - propaganda i publicitet 1956 -1970“, koja daje pregled dizajna i razvoja vizualnih komunikacija i medija u kontekstu Zagrebačkog velesajma u njegovom društveno najutjecajnijem i najuspješnijem razdoblju, otvara se 17. rujna u HDD galeriji.
vrijeme: 17.09.2025. -
mjesto: Zagreb
Izložba autorica Sanje Bachrach-Krištofić, Sonje Leboš i Lane Lovrenčić daje pregled dizajna od polovice 1950-ih do početka 1970-ih, odnosno od prvog domaćeg živog TV prijenosa, preko slavnih izložbi Porodica i domaćinstvo, do premijera brojnih inovacija koje su promijenile svijet, ističe se u najavi te zagrebačke galerije.
“Razdoblje na kojem je težište izložbe Zagrebački velesajam: propaganda i publicitet 1956.-1970. epoha je vrhunca Hladnog rata, utrke u naoružanju i nadmetanja velikih sila (poglavito SAD i SSSR-a) u atomskom naoružanju. Tim velikim silama je bilo itekako stalo da domete svojih industrija izlože na Zagrebačkom velesajmu - neovisno o tome je li to Apollo 8 ili automat za sladoled, ratni avioni, ili pak uređaji za dubinsko bušenje - velike sile su se natjecale tko će se pokazati razvijenijom i moćnijom. Nije teško razumjeti zašto su SAD mahom osvajale srca posjetitelja Zagrebačkog velesajma: sladoled koji je curio s automata u savršeni oblik ili masni pečeni pilić koji se okretao na mehaničkom ražnju svakako su bili slasnija poslastica od parnih kotlova SSSR-a“, kaže se u tekstu Sonje Leboš.
“U razdoblju prije televizije i masovne upotrebe elektroničkih medija, plakat je bio primarni vizualni kanal propagande, reklame i kulture. Vrijeme je to kada poslijeratni Zagreb i Jugoslavija ulaze u razdoblje modernizacije i međunarodne razmjene; Velesajam je veliki izlog razvoja industrije i tehnologije, a plakat glavni medij promocije“, ističe se u tekstu Sanje Bachrach Krištofić.
Izložba ostaje otvorena do 7. listopada.
Izvor: Hina