Nacionalni muzej moderne umjetnosti od 9. ožujka do 2. travnja u Galeriji Josip Račić u Zagrebu predstavlja izložbu multimedijalne umjetnice i redateljice Renate Poljak pod nazivom 'Vijesti'.
vrijeme: 09.03.2023. - 02.04.2023.
mjesto: Zagreb
U kustoskoj koncepciji povjesničara umjetnosti Branka Franceschija, ravnatelja NMMU, izložba prikazuje izbor radova na papiru i video iz istoimenog umjetničinog ciklusa nastalog u razdoblju pandemije COVID - 19 do početka rata u Ukrajini.
Zaokupljena socijalno - političkom tematikom više od dva desetljeća i u ovim recentnim monokromnim crtežima ugljenom Renata Poljak „progovara“ o aktualnoj situaciji. Novinskim fotografijama koje je prisvojila i reinterpretirala u mediju crteža umjesto izvorne vijesti, pridodaje tekst u kojem opisuje vlastiti doživljaj onoga što vidi i čita, o čemu u pratećem katalogu izložbe Branko Franceschi piše
-
Transfer novinske fotografije u likovno tradicionalni umjetnički medij, pridaje poslovično sekundarnom statusu vizualne opreme novinskog članka auru umjetničkog čina i, implicitno, vječnosti. Aura obuhvaća i pridruženi tekst napisan ispovjednim, dnevničkim ugođajem i stilom, koji nas izravno uvodi u emotivno stanje i razmišljanja umjetnice. Tekstualni i vizualni elementi djela u sinergiji i oslonjeni jedan na drugog, spojem sveprisutne medijske slike događaja sada rekreirane i prisvojene radom ruke s napisanim i objavljenim tekstualnim opisom subjektivne refleksije umjetnice, ostvaruju puninu ciljanog efekta. Umjetničko djelo je točka konvergencije javnog i osobnog, informativnog i refleksivnog, činjeničnog i emotivnog, objektivnog i subjektivnog. (…) - te nastavlja - (…)
S fenomenološkog kuta gledanja Vijesti nas neizravno upućuju na status mentalnog prostora oko kojeg se oblikuje suvremena civilizacija. Naš doživljaj stvarnosti u potpunosti je uronjen u sustav stvaranja i oblikovanja „vijesti iz svijeta“ kao ishodišnom točkom osobnog iskustva postojanja. S aspekta pak kurentne stvaralačke paradigme, Renata Poljak uvođenjem svoje davno zanemarene crtačke vještine u repertoar izvedbenih strategija svjedoči o širem fenomenu nadilaženja dihotomije tradicionalnih likovnih disciplina i medijske umjetnosti koja je obilježavala dekade na prijelaza milenija. Možemo optimistično zaključiti da blizina kraja ima i svojih dobrih strana.