Preskočite na glavni sadržaj

Izložba Anabel Zanze u Galeriji Adris

Izložbom slika akademske slikarice-grafičarke Anabel Zanze, Galerija Adris, nakon nekoliko godina stanke, započinje novi ciklus izložbi suvremenih hrvatskih umjetnika. Uz nastup mlade pulske violončelistice Anamarije Bukovnik, izložbu će u četvrtak, 29. kolovoza, s početkom u 20 sati, otvoriti autor postava Igor Zidić.
vrijeme: 29.08.2024. - 15.10.2024.
mjesto: Rovinj

U katalogu izložbe, uvodeći nas u likovni opus umjetnice, Zidić je, uz ostalo, zapisao: „Ikonika slovâ, kojoj se nije posvetila prva, ali jest među prvima, utoliko prije što su prethodeći više razmatrali riječ ili rečenicu, koji su nositelji sadržaja, tj. značenja, dakle i: poruke. U međuvremenu je slovo pokušala u istoj ponavljačkoj (n, n, n...) disfunkciji zamijeniti znakom (djelomice prevodivim, djelomice neprevodivim), onda povezivati slovo i slikovnu predočbu (nečega) u slovosliku ili slovocrtež i ostvarivati svojstven, vrlo osobit izrazni kompakt ili spoj u kojemu je (iskonski preporučljiva) suradnja znakocrteža i jezika“, te  nastavlja: „Kad je to usvojio duh, kad se tome prilagodila ruka počele su nastajati najprovokativnije Anabeline slike, zapravo: slikocrteži, slovoslike pune jasnih, poluprikrivenih, ali i nejasnih (nesvjesnih) manje poruka (što bi trebalo), a više evidencija (kakvo je što; npr. „skladno, a neskladno” i slično).
Zidić naglašava kako se Zanze u drugom svom prepoznatljivom ciklusu: „oglasila  punim intenzitetom, boja. Traži li ona neki put u kolorizam? Gutenbergovoj crnoj i bijeloj (tu je temu hrvatska kritika višekratno spominjala pa neću duljiti) - bojama tiska i papira - dodala je (Gutenbergovu) crvenu boju inicijala kao da iskušava postulate tiskarstva i knjižne grafike. Nije, dakako, odoljela ni iskušenjima modernizma: nije poricala temeljne elemente, ali je zamijenila mjesta detaljima: sve isto i sve različito. Sada je ukrasna crvena postala temeljno crvena, kratki su tekstovi ispisivani u sve tri boje; bijela i crna dinamizirale su svoje osnovne funkcije i pretvorene su u boje likova.“, da bi na kraju zaključio kako: „(…) ona još širi dijapazon svojih tema/ciklusa, formalnih i sadržajnih, sa sve većom dojmljivošću i sa sve većom vjerodostojnošću kako u tehničkom - tako i u artistički inventivnom i socijalno odgovornom smislu.

Izložba Anabel Zanze ostaje otvorena do 15. listopada, a može se pogledati svakodnevno od 19 do 23 sata, uz slobodan ulaz.

Podsjetimo, od otvaranja 2001. godine, u Galeriji Adris održano je više od pedeset izložbi klasika hrvatskog modernog slikarstva (Bukovac, Medović, Crnčić, Vidović, Meštrović, Murtić, Džamonja, Vaništa, Knifer, Ujević Galetović, Bakić...). Riječ je o više od 1.500 antologijskih djela koje je pogledalo više od 250 tisuća posjetitelja. Više o izložbama u Galeriji Adris pogledajte ovdje
  
O Anabel Zanze 

Anabel Zanze (Dubrovnik1971.) diplomirala je na Grafičkom odsjeku Akademije likovnih umjetnosti u Zagrebu, u klasi prof. Ante Kuduza.
 
Od sredine 1990-ih radi kolaže i slike na koje ispisuje nizove slova, riječi i rečenica, iznalazeći vlastita tipografska rješenja, nove likovne sadržaje i poruke, referirajući se na povijesnu avangardu, postavangardne autore i suvremenike. U novije vrijeme u njezinu se radu jače očituje socijalna empatija i pozitivan društveni angažman.
 
Na skupnim izložbama sudjeluje od 1993., a samostalno nastupa od 1994. godine. Djela joj se nalaze u fundusima ili stalnim postavama hrvatskih muzejskih i galerijskih zbirki te privatnim zbirkama u Hrvatskoj i inozemstvu.
 
Izbor tekstova o vlastitom djelu, popraćenih slikovnim reprodukcijama, objavila je u knjizi Pogled iznutra. Čitati s razumijevanjem / View from Inside. Close Reading (Art studio Azinović, Zagreb 2017). 
 
Živi i radi u Zagrebu.