Od 24. do 30. studenoga u Napulju se održala međunarodna umjetnička rezidencija ‘Queering the Myth’, koju su organizirali udruga Domino i talijanski kustoski kolektiv Collettivo Zero, u sklopu inauguracijskog ciklusa Biennale del Vesuvio.
vrijeme: 30.11.2025. -
mjesto: Italija
Rezidencija je okupila
troje umjetnika -
Radu Ivu Sibilu, Karla Štefaneka i Tonija Mijača - koji su tijekom tjedan dana razvijali nove radove inspirirane vezuvijanskim teritorijem, njegovim povijesnim, mitološkim i socio-kulturnim slojevima uz gostovanje u
Casa Tramandars u povijesnom
Borgo Casamale, u
Somma Vesuviana.
Tijekom rezidencije,
Rada Iva Sibila razvila je video rad pod radnim naslovom
Room n5, inspiriran antičkom vilom
Villa dei Misteri u Pompejima. Freske u sobi pet ove dobro očuvane rimske vile tradicionalno se tumače kao prikaz inicijacije nevjeste u misterijski kult, a Sibila kroz suvremeni medij propituje tjelesnost i ritual, istražujući kako se osobni i kolektivni narativi utkavaju u prostor i tijelo.
Karlo Štefanek nastavio je svoj serijal autoportreta
Self-titled (2022-), razvijajući performans i video rad
Boulders (Working Title) inspiriran mitom o Sizifu. Sniman na
Fiume di Lava, području aktivnog vulkana Vezuv, rad istražuje tjelesnu izdržljivost, cikličnost i egzistencijalnu tenziju suvremenog života, spajajući mitološke reference s osobnim i tjelesnim.
Toni Mijač nadograđuje svoj multimedijalni projekt
Katarza, koji se bavi introspektivnim istraživanjem muškog identiteta i psihoanalitičkim aspektima svakodnevnog života. Tijekom rezidencije, umjetnik je po prvi put u serijal uključio autoportret, čime je proširio samu strukturu projekta.
Uz individualne projekte, troje umjetnika zajednički je razvilo rad pod naslovom
I think I’m gonna die in this house, inspiriran fenomenom
memento mori. Tijekom performansa umjetnici su odjeveni u crno ispisivali stihove pjesme
Charli XCX -
I think I’m gonna die in this house - na talijanskom, engleskom i hrvatskom jeziku, koristeći krede po glavnom trgu Somme, dok im nike ponestalo kreda i dok nisu ispunili križ od kamenih blokova koji krasi trg. Rad spaja lokalni kontekst Vezuva s popkulturnom referencom pjesme, prenoseći zeitgeist nesigurnosti i nestabilnosti svakodnevnog života. Kroz performans,
memento mori postaje emocionalni podsjetnik na prolaznost i konačnost života, potičući potrebu za oslobađanjem, prelaskom uvjetovanih granica i transformacijom, te reflektirajući tenzije između egzistencijalne nesigurnosti i talijanskog životnog optimizma
la vita è bella.
Radovi nastali tijekom rezidencije bit će predstavljeni kroz individualna izlaganja, a planirana je i njihova prezentacija sljedeće godine, u ljeto 2026., tijekom završne faze
Biennale del Vesuvio. Rezidencija
Queering the Myth tako nastavlja misiju udruge Domino i Collettivo Zero - poticanje kritičkih i društveno angažiranih pristupa kulturnim i povijesnim narativima, razvoj međunarodne suradnje te stvaranje prostora za subverzivne, eksperimentalne i inovativne umjetničke prakse.