Preskočite na glavni sadržaj

Vlado Martek i Siniša Labrović u Beču

U subotu, 21. siječnja, u 18 sati, u Galeriji Michaela Stock, otvorene su prve samostalne izložbe Vlade Marteka i Siniše Labrovića pod nazivom 'Vlado Martek | Preparation for Art /Priprema za umjetnost' i 'Siniša Labrović| Artist selling his Skin/Umjetnik prodaje svoju kožu'.
vrijeme: 21.01.2017.
mjesto: Beč; Galerie Michaela Stock, Schleifmühlgasse 18
url: http://www.galerie-stock.net
Fokus galerije je usmjeren na umjetnost srednje i istočne Europe, osobito na suvremene hrvatske umjetnike. Siniša Labrović je na otvorenju izveo performans „Bird/Ptica“. S glavom u kavezu zviždao je 1 sat i 47 sekundi. Obje izložbe ostaju otvorene do 11. ožujka 2017.

Na svojoj prvoj samostalnoj izložbi u Beču, hrvatski konceptualni umjetnici Vlado Martek i Siniša Labrović propitkuju potencijal umjetničkog djela. To može uzrokovati dekonstrukciju umjetničkog djela i dovesti u pitanje sam medij, sliku. Interes nije usmjeren samo na umjetničko djelo, nego i na proces stvaranja slike i na ono što dolazi "poslije" umjetnosti. Izložene radove karakterizira izgradnja "komunikacije" između različitih komponenti. Pojavljuje se interna struktura priče o stvarnosti koja se potom opet primjenjuje kao vanjski dijalog između objekta i promatrača. Jezik se može shvatiti kao sastavni element poimanja svijeta. Povijesni, politički i kulturni aspekti su polazišta konceptualnih i performativnih instalacija, koje uglavnom koriste kratkotrajne i prolazne materijale.
 
Vlado Martek | Priprema za umjetnost
Martek se koncentrira na poetske eksperimente i svoj pristup poeziji u likovnoj umjetnosti. Kao što je jednom rekao: " Sva poezija se može svesti na pripremu za poeziju." Za Marteka poezija nije gotov, izolirani rad, nego nastaje pjesnikovim stvarnim poimanjem i činom pisanja. Isto se događa s umjetnošću. On nije zainteresiran za umjetničko djelo kao gotov proizvod, već izlaže svoje ideje potrošnog materijala s naglaskom na radni proces.
 
Za Marteka, priprema za umjetnost je „maniristički običaj, a taj minimum je uvijek odraz i izraz pripreme. Gradi se do određene visine i granice, i onda se staje, zaledi proces. Pripremni oblak drži sve elemente povezane - priprema traje. Sakupljena je spoznaja,uvidi i aktivizam -  sve za tijelo umjetnosti. Ono što izostane - nije trebalo nastati (radi se o svojevrsnom višku forme). Sva ljepota pripremanja materijalizirana je u fragmentima.“
 
 
Siniša Labrović | Umjetnik prodaje svoju kožu
Labrović predstavlja umjetnička djela koja su usko povezana s performansima i različitim fazama i oblicima instalacije. Performativna umjetnost i skulptura propitkuju granicu između umjetnosti i života. Snaga njegovih konceptualnih performansa često leži u blago neugodno definiranom odnosu između publike i izvođača, gdje je publika na neki način prisiljena "hodati" po tankoj liniji između etički prihvatljivog i neprihvatljivog.
 
Manifest umjetnosti "Od kubizma do suprematizma" Vladimira Maljeviča poziva na apsolutno nematerijalno slikarstvo, na temelju osnovnih geometrijskih oblika: pravokutnika, trokuta i kruga. Slijedeći tu misao, Labrović koristi performans za umjetničko djelo"Umjetnik prodaje svoju kožu" u svrhu ispitivanja tih temeljnih načela, te na kraju radi s tri različita oblika umjetnosti: performansom, slikarstvom i kiparstvom.

Umjetnik koji koristi svoje tijelo kao medij umjetnosti zamagljuje granice između umjetničkog djela i umjetnika. To stvara zanimljivu napetost između njega samog i drugih, te ima autobiografski funkciju u smislu da ne samo da otkriva univerzalne teme od značaja za umjetnika, nego, s obzirom na intimnost platna, također izdaje osobne preokupacije i označava umjetnika. Korištenje ljudskog tijela, umjetnikova koža kao platno (triptih, apstraktno slikarstvo) i stavljanje samoga sebe na tržište umjetnina donosi intenzivnu i neposrednu fizičku i emocionalnu blizinu.