Preskočite na glavni sadržaj

Vedran Bišić - Coki, kunji i gajete

U petak, 27. rujna, u 20 sati, u galeriji Milotić u Puli, otvara se izložba Vedrana Bišića pod nazivom 'Coki, kunji i gajete'. Radovi se mogu razgledati do 11. listopada.
vrijeme: 27.09.2013. 20,00
mjesto: Pula; Galerija Milotić, 43.Istarske divizije 10
url: http://www.gallerymilotic.hr
Svoju kreativnu i misaonu oazu Vedran Bišić je pronašao na svom rodnom otoku Rabu, okružen iskonskom prirodom i morem, nadahnuće i tvorbeni materijal pronalazi u neposrednom okruženju. Njegova djela rezultat su okoline, estetike krajolika i djelovanja čovjeka. Okružen bogatstvima podneblja, blagodatima koje samo treba prepoznati i diviti se njihovoj sveukupnosti on stvara vodeći se poštovanjem i mjerom prirode. Za izradu koristi hrast črniku, čvrsto i postojano drvo, cijenjeno i korišteno za obradu od kalafata do umjetnika.

Skulpture iz ciklusa 'Coki, kunji i gajete', naglašavaju velebnost prirode, koncentriranim i dugotrajnim radom, kontemplacijom i s minimalnim intervencijama dan je naglasak na bazičnost forme. Pun, zagasit i topao kolorit pojačava boju zrelog drveta. U njemu je često vidljiv trag kukaca koji u drvetu buše tunele i rupice kreirajući tako zanimljivo tkanje. Njihovo nekontrolirano i nesvjesno stvaranje umjetnik koristi smišljeno. Kombinira ga s tragovima vremena, ali i sa dodatnim intervencijama bilo da se radi o izmaštanim oblicima ili čavlima, okovima, željeznim elementima također strukturiranim vremenskim utjecajem.

Taj odnos prošlosti i sadašnjosti posebno je vidljiv u 'Gajetama', pronađena drvena tijela kipar obrađuje vraćajući im primarni karakter, smisao i značenje. Dijalog površine obrađene, glatke ili izgrižene najviše je prisutan u zbijenim i zatvorenim strukturama pod nazivom 'Coki'. Tu se teksture igraju godovima, čvorovima nekadašnjih grana i vidljivim tkivom drveta.

'Kunji' su izduženi i zavodljivi, elementarni i nepatvoreni, primarne i jednostavne tvorbe.
Riječ je o promišljanju čistoće forme svedene na volumen, zatvoren i kompletan, on postaje znak, spoj vremena i simbol trajanja. Sugestivne i ambijentalno prepoznatljive skulpture svojom jednostavnošću ne podražavaju vanjski svijet, svojom tišinom i simbolikom tek upućuju na ravnotežu života u suglasju s prirodom, snažnim stablom črnike koje je u svoju strukturu ugradilo istinu života.' Jasna Rodin, mr. sc.

Vedran Bišić rođen je 1950. godine na Rabu. Na Pedagoškom /Filozofskom/ fakultetu u Rijeci studirao je u klasi profesora Josipa Diminića, diplomirao 1990. godine. Radio kao likovni pedagog u Puli , te posebno njeguje skulpturu. Skupno izlagao nekoliko puta u Puli, Rijeci i Pazinu. Samostalno izlagao nekoliko puta: Pazin , Rovinj, Buzet i Rab.