U subotu, 7. prosinca, u 19 sati, u Gradskoj galeriji Fonticus u Grožnjanu, otvara se izložba 'Uslojeni horizonti svjetla', na kojoj sudjeluju Darko Brajković Njapo, Slađan Dragojević i Miranda Legović.
vrijeme: 07.12.2013. 19,00
mjesto: Gdansk, Poland
Projekt kojeg predstavljam problematizira percepciju nudeći nam drugačiju dimenziju stvarnosti. Uznemirujuća neobičnost kadrova otkriva moguću strukturu svijeta čije se površine ali i značenja preklapaju. Kreativnu avanturu svjetlom realizirali su Darko Brajković Njapo multimedijalni umjetnik i dvoje vrsnih fotografa Miranda Legović i Slađan Dragojević. Radovi su nastali posezanjem troje autora za starinskim, analognim fotografskim aparatom i 35 milimetarskim kolor filmom, Leica formatom. Oni, jedan za drugim, uzimaju istu fotografsku kameru, osvjetljavaju isti negativ ali usmjeravajući objektiv svatko svom motivu. Iz povijesti znamo za igre fotografskim materijalima.

Tako, oko 1851. godine, Gustave Le Gray rabi dva negativa na jednom radu. Kalotipskim postupkom, smješta fotografiju u kodificirani žanr slikarske tradicije izazivajući romantičarski i impresionistički dojam. U našem slučaju, inicijator projekta, Darko Brajković Njapo, već je prije više godina sam realizirao sličnu zamisao (Work in progress: Maslačak). Za ovaj projekt dogovoreno je da svako od troje autora učini 36 fotografija na istoj perforiranoj celuloidnoj traci. Namjerno se ne zadaje tema, svakom autoru ostavljena je sloboda izbora motiva. Iako su rezultati na početku bili neizvjesni, umjetnici i kustos projekta dogovaraju da će se prezentirati oni radovi koji zadovolje prije svega likovne a ne nužno sadržajne, narativne ili prepoznatljive elemente. Također se pretpostavljalo da će na nekom radu biti vidljiviji rukopis ili motiv jednog a na drugim radovima nekog od ostalih aktera. Prva na film svjetlo pripušta Miranda Legović.
Poslije nje Darko Brajković Njapo a posljednji, aparat i isti film na uporabu, dobiva Slađan Dragojević. Osjetljivim fotografskim materijalom autori bilježe proizvoljne motive ne govoreći jedan drugom o temama. Razvijanje negativa i prebacivanje na fotopapir otkriva iznenađenja. Od 36, tri puta osvjetljavanih negativa, u prvi izbor suglasno je propušteno skoro 30 kadrova. Za konačnu prezentaciju izabrano je 20 radova. iz teksta Eugen Borkovskog