Preskočite na glavni sadržaj

'Umjetnost direktne akcije' u Slavonskom Brodu

Projekt 'Umjetnost direktne' akcije koncipiran je kao događanje koje ujedinjuje edukativne, izvedbene i dokumantarne elemente u formi predavanja, akcije i projekcije, a održat će se u Galeriji Ružić, u Slavonskom Brodu, u petak, 30. rujna, u 19 sati.
vrijeme: 30.09.2016. 19,00
mjesto: Slavonski Brod; Galerija Ružić, Vukovarska 1
url: https://www.facebook.com/TomislavGotovacInstitute
Sudionici projekta prezentirat će praksu direktnog umjetničkog djelovanja kao specifičnu umjetničku formu  utemeljenu u realnom vremenu i neposrednoj interakciji s publikom. Direktno djelovanje umjetnika (akcija, performans, hepening, predavanje, predstava, govor, demonstracija, ponašanje i sl.) prepoznato je kao važan dio kulturnog stvaralaštva relativno kasno, tijekom prijelomnih šezdesetih godina prošlog stoljeća, premda su prvi važni sudionici djelovali još prije jednog stoljeća. Projekt ima namjeru publici predstaviti događanja u okviru hrvatske kulture u relaciji prema internacionalnoj praksi. Fokus projekta usmjeren je iz povijesne perspektive prema sadašnjoj situaciji i od globalnog prema specifično lokalnom okruženju.

Darko Šimičić:  Subverzivne umjetničke prakse Tomislava Gotovca
Tomislav Gotovac je istaknuti multimedijski umjetnik koji je svojim radom temeljito izmijenio lokalnu kulturnu scenu i učinio je važnom i vidljivom u europskim okvirima. Njegov je opus medijski vrlo raznovrstan, a odvijao se vremenski podudarno s prijelomnim događanjima na internacionalnoj umjetničkoj sceni. Gotovac je bio prepoznatljiv, provokativan, inventivan i subverzivan. U predavanju će biti predstavljene neke od njegovih akcija u kontekstu povijesnih primjera internacionalne umjetničke scene. 

Suzana Marjanić: Izvedba otpora u RH ili prema artivističkim praksama
Izlaganje je osvrt na lokalne izvedbene prakse od devedesetih, s naglaskom na umjetnost performansa i akcijama, gdje će se situacija suodnosa umjetnosti i društvenoga angažmana pratiti kronotopski – s obzirom na izvedbene centre, gdje jedan od okidača izvedbenoga otpora čini, dakako, i brodska scena zahvaljujući umjetničkom angažmanu Ivana Šeremeta.  Pritom podnaslov izlaganja može biti konstativ političke teoretičarke Chantal Mouffe – dakle, izvedba otpora ili "Bila bi ozbiljna greška vjerovati da umjetnički aktivizam može sâm stati na kraj neoliberalnoj hegemoniji". Ukratko, naglasak će biti stavljen na artivističke prakse, izvedbe protesta koje prema određenjima npr. Alda Milohnića i Nata Thompsona, s jedne strane, podsjećaju na agitpropovski i gerilski performans, a s druge strane radi se i o umjetničkim akcijama koje proizvode učinak moralne panike u kontekstu globalne paranoje malih i velikih teorija zavjere o kojima nam je govorio kroz svoje performanse anarho-otac ex-YU  performansa Veliki Tom (Gotovac).
 
Ivan Šeremet
Umjetnik Ivan Šeremet će iz osobne dokumentacije projicirati nekoliko radova te uživo izvesti performans „Život za akvarel“ koji ironično apostrofira patetiku lokalnog miljea.
 
Sudionici:
Dr. sc. Suzana Marjanić (r. 1969.) radi u Institutu za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu gdje ostvaruje interese za teorije mita i rituala, kulturnu animalistiku te antropologiju izvedbe. God. 2005. u Nakladi MD objavila je knjigu Glasovi "Davnih dana": transgresije svjetova u Krležinim zapisima 1914–1921/22., a 2014. god. knjigu Kronotop hrvatskoga performansa: od Travelera do danas (Bijeli val, Institut za etnologiju i folkloristiku, Školska knjiga). S A. Zaradijom Kiš uredila je zbornike radova Kulturni bestijarij (2007.) i Književna životinja. Kulturni bestijarij 2. (2012.), s M. Hameršak Folklorističku čitanku (2010.) i s I. Pricom Mitski zbornik (2010.). Članica je uredništva časopisa Treća: časopis Centra za ženske studije i dvotjednika Zarez (do njegova ukidanja u tiskovnom formatu travnja 2016.).
 
Darko Šimičić (r. 1957.)  je likovni kritičar, član Hrvatske sekcije međunarodnog udruženja likovnih kritičara AICA. Suosnivač je Instituta Tomislav Gotovac u Zagrebu (2012.), gdje je zaposlen kao tajnik i istraživač.  Područja njegovog interesa su umjetničke strategije povijesnih avangardi (dada, Bauhaus, zenitizam), rubne medijske forme (časopisi i knjige umjetnika, fotomontaže) i postavangardne prakse šezdesetih i sedamdesetih godina  (Gorgona, Mangelos, Tomislav Gotovac, Grupa šestorice autora). 

Ivan Šeremet (r.1952.) je multimedijalni umjetnik čija djelatnost obuhvaća brojne žanrove, od grafike, slika, instalacija, konceptnih tiskovina, performansa, dokumentarnog filma do autorskih kustoskog oblikovanja. Živi i radi u Slavonskom Brodu.