Preskočite na glavni sadržaj

Audioliber dobitnik nagrade MIXX Best in Show

‘Audioliber’, prvi sajam audioknjiga u regiji, dobitnik je nagrade MIXX Awards Croatia 2025 Best in Show, koju dodjeljuje Hrvatsko udruženje digitalnih izdavača (IAB) za najbolju digitalnu kampanju godine. Kampanja je ostvarena u suradnji izdavača audioknjiga book&zvook, kreativne agencije UTORAK i konzultantske tvrtke za digitalni marketing Think Say Make Do.
vrijeme: 20.05.2025. -
url: https://www.bookzvook.com/

U konkurenciji više od 170 prijavljenih projekata, uz najjače brendove poput HT-a, Marodija, Studenca i Croatia osiguranja, Audioliber je prepoznat kao najinovativniji i najutjecajniji digitalni iskorak godine. Ova pobjeda predstavlja izniman uspjeh za kulturni sektor, za sajam bez velikog budžeta, ali s jasnom vizijom, entuzijazmom zajednice i vjerom da kultura može biti glasna, relevantna i disruptivna. Audioliber je dokaz da autentična ideja, proizašla iz margine, može nadmašiti korporativne kampanje i pokazati da kultura, kad se osloni na inovaciju, iskrenost i zajedništvo, ne treba dozvolu da bi promijenila pravila igre.

"Nitko ne voli audioknjige dok ne posluša prvu" bio je slogan koji je pokrenuo kampanju - istovremeno provokacija i poziv. U doba kada vrijeme za čitanje knjiga postaje luksuz, Audioliber je ponudio novu kulturnu naviku: slušanje knjiga u pokretu. Tramvaji, klubovi, knjižare i kulturni prostori u Zagrebu postali su pozornice za živa čitanja, izvedbe i dijalog o budućnosti knjige. Sajam je zatvoren lansiranjem drona s balkona Ministarstva kulture, čime je simbolički prešao nacionalne granice i nastavio svoj put do London Book Faira, prestižnog poslovnog sajma izdavaštva.

Kampanja je donijela iznimne rezultate: broj instalacija aplikacije book&zvook porastao je za 734 posto, prihod od kodova za preuzimanje audioknjiga povećan je za 762 posto, dok je broj novih korisnika na webu narastao za 304 posto. Kao dodatno priznanje, aplikacija book&zvook proglašena je Googleovom aplikacijom mjeseca na hrvatskom Play Storeu.

Audioliber je nastao kao odgovor na odbacivanje i marginalizaciju; kad je book&zvooku ponuđen zabačen, nevidljiv prostor na tradicionalnom sajmu knjiga, izabrali su ne pristati na pravila establišmenta, već stvoriti vlastiti, digitalni, pokretni sajam audioknjiga. Ova je odluka bila motivirana uvjerenjem da audioknjiga može biti novi oblik čitanja, dostupan svima, u svakodnevnim situacijama, tramvaju, autu, dok peglaš ili trčiš. Autentičnost AUDIOLIBER kampanje dolazi iz iskrene potrebe za promjenom i inovacijom, a ne iz želje za profitom ili statusom. Priča time postaje univerzalna inspiracija za sve koji djeluju izvan mainstreama i vjeruju da se iz entuzijazma i bunta može stvoriti promjena. Prošlog vikenda u Rovinju, na Danima komunikacije, to je potvrdila i struka.