Preskočite na glavni sadržaj

Svjetlosna instalacija Glorie Oreb u Splitu

U srijedu, 27. lipnja, od 21,30 do 23 sata, na Zlatnim vratima u Splitu, biti će postavljena svjetlosna inastalacija 'Portae Lucis' Glorie Oreb. Rad je realiziran u suradnji sa Gradskim kazalištem lutaka u Splitu.
vrijeme: 27.06.2012. 21,30 - 23,00
mjesto: Split; Zlatna vrata
url: http://www.gloriaoreb.com
Istraživanje grada započela sam prije četiri godine trodijelnom intervencijom u prostor Podruma, koji topografski definiraju južni dio Dioklecijanove palače. Tokom razdoblja između 2008. i 2010.godine u prostoru substrukcije palače realizirala sam tri ambijenta: Aurum, Iluminacije i Drugo nebo. Referirajući se na mračnu atmosferu interijera Podruma što je u analogiji sa stanjem gradskog eksterijera, naglasak sam postavila na uspostavu svjetla i to simboličkim korištenjem zlata.

Pozlaćena platna sa ucrtanim kružnim oblicima označavala su svjetlo, točnije Sunce. Promišljajući o Palači, o njenim prostornim i simboličkim parametrima, sljedeći koraci vodili su prema Zlatnim vratima - antičkom, arhitektonskom djelu i mjestu u gradu. Zlato koje sam implementirala u podrume tautologijski je prisutno na samim Zlatnim vratima. Zlato transponira u svjetlo, medij kojim ostvarujem umjetničko djelo u javnom prostoru. Umjetničkim činom osvjetljavanja Zlatnih vrata uspostavljam dijalog između arhitekture i svjetlosne instalacije čime potičem svijest građana o prostoru grada u kojem žive.


Urbano okružje otvara socijalni kontekst intervencije, dok antička arhitektura Dioklecijanove palače postavlja intervenciju u povijesni kontekst .Istraživanjem mogućnosti suvremene umjetnosti a posredstvom svjetlosne intervencije, intencija je kod promatrača stvoriti dojam izgubljenog zlatnog sjaja Portala. Na djelu je proces uspostavljanja odnosa između zlata, u njegovom povijesnom, simboličko-narativnom poretku, i aktualnog urbanog mjesta koje se već zove Zlatnim vratima putem svjetlosne intervencije kao medijatora tog odnosa. Tradicionalno značenje pripisivano zlatu kao što je emanacija, aktivira se u vidu svjetlosne instalacije i tako pomiče polje analogija sa simboličkog i povijesnog  u konkretne datosti - materijalno, arhitektonski oblikovano mjesto svakodnevnog življenja.

Umjesto zlata koristim kružni snop svjetlosti, karakterističan za kazališno osvjetljenje, usmjeren na Portal. Kružna forma svjetla i jest definirana višemjesečnim eksperimentiranjem u samom kazalištu, mjestu idealnih laboratorijskih uvjeta za razradu inicijalne ideje. Prostor grada tako postaje kazališna kulisa, svojevrsni antički teatar – prostor potencijalnog misterija. Zlatna vrata se iz arheološkog i funkcionalnog gradskog prostora transformiraju u perfomativni prostor... Gloria Oreb