Preskočite na glavni sadržaj

Stream Zadar - poziv za sudjelovanje na plesnim radionicama

U prostorima Zadarskog plesnog ansambla u periodu od 16. do 29. kolovoza 2016. održavat će se radionice suvremenog plesa - Hanna Hegenscheidt: Klein Technique™; Ivana Jozić: 'From Act to Acting'; Matej Kejžar: Post contemporary dance. Prijave su u tijeku.
vrijeme: 16.08.2016.
mjesto: Zadar
url: https://www.facebook.com/streamzadar/

STREAM ZADAR, u organizaciji Zadarskog plesnog ansambla, je platforma edukativnih sadržaja koja se u širem smislu bavi suvremenim plesom i kazalištem, a u užem nadogradnjom vještina i virtuoznosti brojnih izvođačkih disciplina. Mišljena je kao ciklus radionica specifičnih sadržaja koje upotpunjuju samu praksu suvremenog plesa, ali i općenito svjesnog bavljenja tijelom. Sustavni pristup ovih radionica temelji se na somatskim praksama poput Klein Technique, razvoju koreografskih vještina i istraživačkih procesa, ali i radionicama za stručnu i širu javnost posvećenim izvještavanju i praćenju suvremenog plesa i kazališta.

Svojom tradicijom i pedagoškom praksom na području suvremenog plesa, Zadar se nametnuo kao idealan lokalitet za provedbu programa platforme STREAM ZADAR koja implementacijom svog programa objedinjuje edukativno-izvedbeni ciklus "zadarskog plesnog ljeta". U prostorima Zadarskog plesnog ansambla odvijaju se radionice u periodu od 16. do 29. kolovoza, kada počinje Monoplay - festival suvremenog plesa posvećen solo formi.

I.
16. - 21. kolovoza 2016. 
KLEIN TECHNIQUE™ / Hanna Hegenscheidt (D)
                  
Klein tehnika™ je somatska tehnika, osmišljena kako bi potpomogla zdravo kretanje i prevenciju ozljeda koje su posljedica različitih stilova kretanja. Klein tehnika™ je edukacija koja može biti temelj za mnoge stilove kretanja, od improvizacije do sporta, ali i za opće zdravlje tijela u svakodnevnim pokretima. Naglasak se stavlja na kretanje iz najdubljeg strukturnog i energetskog tkiva – kosti. Posebno je popularna u Berlinu i New Yorku.
Radionica je prvenstveno namijenjena plesačima, glumcima, sportašima, fizioterapeutima, ali i svima onima koji se bave tijelom ili žele produbiti svoje znanje o funkcionalnosti tijela. Fokus je na analizi i pročišćavanju pokreta te na razumijevanju mehanike skeleta.
adresa: Kralja Držislava 10, vrijeme: 10.00 – 15.00
cijena: 100 eura
kontakt: stream.zadar@gmail.com (informacije i prijave)

www.hannahegenscheidt.de
www.kleintechnique.com

II.
22. – 24. 8. 2016.
From Act to Acting... / Ivana Jozić

Tijekom Fabreovog dugogodišnjeg rada s izvođačima stvoren je izraz from act to acting (od čina do glume), i on je postao temeljno načelo njegova rada.
Riječ je, u suštini, o potrazi za izvedbom koja proizlazi iz tjelesnog iskustva. Vježbe počinju intenzivnim fizičkim činom, čiji učinak i rezultat otvaraju vrata glumi i izvođenju, pa se na taj način gradi most od čina do glume.
Mašta i svjesnost fizičkog postojanja postupno jačaju, a pred izvođačem stoji izazov da premosti razliku i postigne fizičku transformaciju.
Vježbe služe kao modeli treninga – svaka iziskuje različitu vrstu mentalnih i fizičkih napora. Zahvaljujući njima, polaznicima je pružena mogućnost da i sami prođu kroz taj proces, što će im pomoći da istraže i pređu svoje fizičke i mentalne granice.
Izvođače se potiče da se oslanjaju na svoju maštu i poziva da donose jasne odluke u pogledu izvedbe.
Plesači (kojima verbalno izražavanje na pozornici često predstavlja izazov) će pronaći način na koji će početi upotrebljavati tekst na organski način, utemeljen na njihovoj tjelesnosti. I glumce će se poticati na uporabu njihove tjelesnosti te onoga što je proizašlo iz nje kao početne točke njihove uporabe teksta, kako bi na taj način izbjegli prethodno određen govor koji je rezultat isključivo mentalne ili psihološke konstrukcije.
cijena: 50 eura
kontakt: stream.zadar@gmail.com

Ivana Jozić je plesačica i glumica rođena u Zagrebu. Nakon završene Škole za klasični balet u Zagrebu, školovanje je nastavila na plesnoj akademiji London Contemporary Dance School i glumačkoj akademiji Drama Studio London. Suradnju s Janom Fabreom započela je 2003. radom na predstavi „Je suis sang” (2003.). Nakon toga, suradnju su nastavili na drugim predstavama: „Tannhäuser” (2004.), „The Crying Body” (2004.), „Histoire des Larmes” (2005.), „Requiem for Metamorphosis” (2007.), „Orgy of Tolerance” (2009.) i „Prometheus Landscape II” (2011.). Četiri je godine bila na turneji s Fabreovom solo-predstavom „Angel of Death”, svjetski uspješnom predstavom koja je na međunarodnom festivalu kazališta MESS osvojila Zlatni lovorov vijenac za najbolju predstavu. Za nju je Fabre 2008. napisao i postavio „Another Sleepy, Dusty, Delta Day”, još jednu solo-predstavu. Jozić će biti i dio Fabreovog projekta „Mount Olympus” (2015.) u trajanju od 24 sata, a nastavit će raditi i na drugim projektima. Među glumačkim ostvarenjima Ivane Jozić ubrajaju se uloge u filmskoj instalaciji redateljice Chantal Akerman pod nazivom „Women from Antwerp in November” (2007.) i filmu redatelja Pierrea Coulibeufa „Doctor Fabre Will Cure You” (2013.).

III.
26. – 29. 8. 2016.
Post contemporary dance / Matej Kejžar (SLO)

Prvi je cilj radionice potražiti načine na koje bi se ples oslobodilo koreografskih alata. Uzimajući u obzir da je ples medij koji zahtijeva stalnu vježbu, tražit ćemo mjesta na kojima se ples može pronaći i kontekste iz kojih se ples izražava. Činjenica jest da ples može spojiti mnoge suprotne koncepte individualnosti i omogućiti platformu na kojoj je moguć suživot takvih različitih koncepata. Potrebno je određeno vrijeme da se, kao prvo, oslobodimo svojih pretpostavki o tome što ples jest, a potrebno je i vrijeme da shvatimo potencijal samog plesa.
Recimo da se u razdoblju suvremenog plesa ples razvio do vrlo sofisticiranih umjetničkih oblika, čiji su rezultat dobro organizirani institucionalizirani oblici na visokoj razini. Recimo da je koreografija alat kojim se mogu objasniti apstraktni oblici plesa. Recimo da tražimo ples koji će uslijediti nakon suvremenog plesa, recimo da promatramo nadolazeće post-suvremeno razdoblje!

Matej Kejžar rođen je 1974. u Kranju (Slovenija). Nakon srednje škole nastavio je školovanje na studiju kemije u Ljubljani. Za 18. rođendan na poklon je dobio svoj prvi trening iz suvremenog plesa. Nakon dvije godine upisao je SNDO (School voor Nieuwe Dansontwikkeling) u Amsterdamu. Tijekom školovanja pozvan je na radionice iz repertoara Trishe Brown u New Yorku, gdje je odslušao jedan semestar. Po završetku škole SNDO upisao je postdiplomski studij The X-Group pri školi  P.A.R.T.S. u Bruxellesu. Od 2002. radi po cijelom svijetu. Kao gostujući koreograf i predavač surađivao je s raznim institucijama i manifestacijama, od kojih su neke, primjerice, P.A.R.T.S., SNDO, SEAD, TSEH, TUNA, Deltebre Danza, Les Subsistance, DejaDonné i ZPA. Od 2009. živi u Bruxellesu, gdje je kao član ansambla Rosas / Anna Teresa De Keersmaeker radio na stvaranju dviju predstava, The Song i Cesena, s kojima je bio i na raznim gostovanjima. U suradnji s kulturnom organizacijom KinkKonk/Pekinpah iz Ljubljane Kejžar je 2009. osnovao Spider Net, mrežu neovisnih kulturnih organizacija kojom se povezuje sedam gradova iz EU-a: Atenu, Zagreb, Salzburg, Berlin, Bruxelles, Lyon i Ljubljanu. U okviru te mreže susreću se ples, vizualna umjetnost, plesna teorija i glazba te se organiziraju platfome pod nazivom Spider Events, na kojima se naglasak i dalje stavlja na istraživanje plesa. Od 2009. Matej radi na svojoj metodi pod nazivom Time & Space Re-Mixed. Upravo na temelju ideje Re-Mix ostvario je radove Senser 2010, Edge 36.5, Architecture for better living, Duet.
cijena: 50 eura
kontakt za prijavu: stream.zadar@gmail.com

www.facebook.com/streamzadar/