U Galeriji Jogurt, AKC Medika, u četvrtak, 27. listopada s početkom u 20 sati, otvara se skupna izložba 'Kalokagathia / Eros Kalos ili Paradise lost in translation – Lost generation (ii) – Lost in transition / From last socialism to neoliberal kapitalism 91 – 011/. Kustos izložbe je Branko Cerovac.
vrijeme: 27.10.2011. 20,00
mjesto: Zagreb; AKC Medika, Galerija Jogurt, Pierottieva 11
Na izložbi sudjeluju Sandro Đukić, Danko&Friščići (mama, brat i kćer), Antun Božičević, Davor Mezak, Marko Marković, Rade Jarak, Igor Zlobec, Marijan Crtalić, Denis Krašković, Sven Klobučar, Dinko Domačinović, Ivan Marušić, Frane Rogić, Tanja Vujasinović, Domagoj Sušac, Vladimir Frelih, Dragan Matić, Igor Grubić, Sound system greenzone studio (Hrc gitara i ton, Zdena vokal, Dinko roland 303+efekti, Buš bubnjevi)
Petnaestak sudionika na izložbi ispituju umjetničkim sredstvima i postupcima kako se stvarni ili prividni društveni, politički, ideološki preobražaji /preokreti u nas, u Europi, Svijetu u koje su kao svjedoci ili pak aktivni sudionici 'involvirani' u razdoblju 1991.- 2011. anticipiraju / prezentiraju /prelamaju u njihovu razumijevanju etičkih- i – estetičkih načela i aspekata vlastitih djela i pristupa nasljeđenim kategorijama 'lijepog' (grčki: kalos = lijep ) i (grčki:'kai' ) dobrog (grčki:agathos).

Epistemologija umjetnosti ukazuje na mijene shvaćanja kanona, pravila, Lijepog – Dobrog, te shodno tome i uobičajenih parova suprotnosti dobro – zlo, lijepo – ružno, istinito – lažno, stvarno – nestvarno, autentično – neautentično kojima se na nerijetko ekstremno radikalan način bavi većina artista . Teza ovoga predgovora jeste da se u 'izvanrednim' okolnostima političkih i ideoloških prevrata, 'smjena vlasti', kakve su artisti od 90-te do danas proživjeli u nekoliko navrata (91-99-2011) do krajnosti zaoštravaju i paradoksi etičkog i estetičkog vrednovanja umjetničkih djela, pristupa, poetika, postupaka, a da je umjetnik dužan preispitivati na području plastičkog znaka i vizualnog mišljenja ethos vlastitog djelovanja, tima i naslijeđene metafizičke, estetičke i transestetičke pretpostavke ugrađene u same kategorije na koje se Umjetnost, ne samo akademska, najčešće prešutno poziva ('lijepe umjetnosti', 'lijepa književnost' itd).
Po čemu je artistički društveni angažman – umjetnički čin, poiesis, praxis,'tehne' – sve to zajedno, a ne tek društvena, ne-artistička aktivnost poput svake druge ( stranačke, političke )? Što se dešava s Lijepim, Dobrim, Istinom, u tim previranjima / smjenama? Koji je 'telos' umjetničkog djelovanja? – u relaciji / interakciji s društvenim dešavanjima i 'zahtjevima trenutka'?
Više o izložbi -
ovdje.