Preskočite na glavni sadržaj

Sisak – izložba Alise Čaber

Sisačka galerija Striegl organizira izložbu sarajevske grafičarke mlađe generacije, Alise Čaber, pod nazivom 'Život bjeline', čiji se radovi mogu razgledati od 14. lipnja do 7. srpnja.
vrijeme: 14.06.2012.
mjesto: Sisak; Galerija Striegl, Rimska 11
url: http://www.galerija-striegl.hr
Izložba Alise Čaber predstavlja početak međunarodne kulturne suradnje s ciljem predstavljanja mlađe generacije umjetnika i međunarodnih likovnih scena susjednih zemalja Hrvatske u Sisku. Gradska galerija Striegl ima za cilj ovom izložbom nastaviti izložbene cikluse koji zahvaćaju i prezentiraju medij grafike u proširenom, međunarodnom kontekstu.

'Alisa Čaber je diplomirala 2007. godine na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu te 2011. magistrirala na odsjeku za grafiku u klasi prof. Halila Tikveše, te time stekla zvanje magistra umjetnosti. Pored redovnog studijskog programa, pri ALU u Sarajevu tri godine pohađala izbornu/ fakultativnu nastavu iz oblasti Restauracija i konzervacija. Član je Udruženja likovnih umjetnika Bosne i Hercegovine. Živi i radi u Sarajevu, Bosna i Hercegovina.

Do sada je svoje radove izlagala na samostalnim (Sarajevo, Travnik, Tuzla, Bugojno, Jajce, Smederevo, Osijek) te skupnim izložbama (Travnik, Sarajevo, Tuzla, Koprivnica, Osijek, Mostar, Beograd, Zagreb, Halifax – Engleska). Bavi se istraživanjem na polju eksperimentalne grafike, ručne izrade papira, te minimalnom intervencijom grafičkog otiska (linoreza i raznih predmeta), poigravajući se na oblikovnoj razini odnosima vidljivog i nevidljivog, inzistirajući na reljefnom crtežu, te propitivanju apsolutne bjeline i tišine u umjetnosti.

Izložba 'Život bjeline' predstavit će 40-tak grafičkih listova otisnutih tek u jednom, etat primjerku. Vlastiti umjetnički eksperiment autorica artikulira kroz ručnu izradu papira te kroz različite mogućnosti koje taj proces pruža u smislu postizanja izražajnih karakteristika otiska. Kombinirajući tehniku linoreza i slijepi tisak, tehnički postupak u realizaciji likovne ideje nije samo sredstvo, već postaje i njen sastavni oblikovni element. Proces utiskivanja različitih predmeta uključen je u sam nastanak papira kao podloge, koji potom postaje i otisak, tj. autonomno umjetničko djelo.

Radovi koji uključuju i tehniku linoreza uspostavljaju nešto složeniju strukturu međuodnosa koje uspostavlja više otisaka na jednoj podlozi. Drugo važno obilježje radova je negiranje grafičke definicije 'umnožavanja'. Nestalnost i promjenjivost matrice uvjetovana kreativnim zamahom, 'momentom i voljom ruke', odabirom specifičnih materijala i predmeta, ili pak, po riječima autorice, 'amortizirajući' procesi između ideje i realizacije, uvode u neizvjesnost potencijalno otisnutog. Autorica tretira svaki otisak kao jedinstven i originalan koji tek u repeticiji unutar ciklusa dobivaju predznak umjetničkog preispitivanja proširenog polja suvremene grafike.

Pojam bijelog polja trajna je konstanta suvremene umjetničke prakse koja otvara brojne mogućnosti novih interpretacija, a autorica bjelinu tretira kao osnovu svog izričaja transponirajući ne samo univerzalne komponente shvaćanja bijele (ne)boje, već pronalazi u njoj vlastito sredstvo subjektivnog govora lišenog 'buke' i suvišnih detalja koji okupiraju svakodnevicu. Simbolično, govor tišine postaje sinonim za Život bjeline, još jedan vrijedan prilog osjetljivom tkivu grafičkog medija.' Alma Trauber, kustosica Gradske galerije Striegl