Simpozij o kazališnom i pedagoškom radu Ivice Boban, pod nazivom 'Od Ionesca do Stopparda ili kazališna radionica Pozdravi nakon 40 godina', održat će se 7. i 8. studenog, u prostoru Hrvatskog centra ITI - Vila Arko.
vrijeme: 07.11.2015.
mjesto: Zagreb; Hrvatski centar ITI, Basaričekova 24
Prije samog simpozija, u srijedu 4. i četvrtak 5. studenog, u suradnji s Akademijom dramske umjetnosti na sceni F22, za studente i nastavnike ADU i Filozofskog fakulteta, organizirana je uvodna radionica „Putovanje kroz bijelu masku – Put do sebe kroz drugog“. Polaznici će na radionici govoriti o inicijaciji za kazališno stvaranje i suradnju kroz izradu i ples s osobnom maskom.
U subotu, 7. studenog, Simpozij počinje u 10 sati izlaganjima Maje Đurinović, na temu „Ivica Boban i prva generacija diplomiranih učenica Škole za ritmiku i ples Ane Maletić“ , te Višnje Rogošić koja će govoriti o kazalištu '60-ih i '70-ih. Simpozij završava u 21 sat projekcijom dokumentarnog filma Play Držić (r. Dejan Šorak, produkcija HTV) te dijelova snimki predstava Hekuba i Alma Mahler (produkcija HTV) i razgovorom uz sudjelovanje glumaca .
U nedjelju će Simpozij započeti s predavanje „Pedagoški kontekst i rad Ivice Boban na ADU“ Dubravke Crnojević Carić. U zadnjem dijelu Simpozija sudionici seminara, zajedno sa studentima ADU i Filozofskog fakulteta, moći će aktivno sudjelovati na radionici „Kroz transformaciju tijela i glasa do otkrića naših osobnih i kreiranih identiteta – tijelo, pokret i ples kao inicijalne metode glumačkog stvaranja“ koju će voditi Ivica Boban.
Detaljniji program dostupan je na
internetskoj stranici Hrvatskog centra ITI.
Ivica Boban, rođena 1942. u Zagrebu je redateljica, koreografkinja, dramaturginja, scenaristica i autorica dramskih tekstova i kazališnih projekata. Diplomirala Školu za ritmiku i ples (1962.) i Akademiju za dramsku umjetnost, Odsjek glume (1965). Plesačica i koreografkinja je u Studiju za suvremeni ples (1961. – 1965.). Professor emeritus je Akademije dramske umjetnosti Sveučilišta u Zagrebu. Od 1992 -1994 bila je prodekanica, od 2003-2005 pročelnica Katedre za scenski pokret i predstojnica Odsjeka glume. Gost je profesor na New York University - Tisch School of Arts (1997.) i na Ryerson Theatre School u Torontu (2012.) Članica je Europskog udruženja instituta i akademija umjetnosti ELIA. Režira u kazalištima u Zagrebu, Dubrovniku, Splitu, Rijeci, Sarajevu, New Yorku, Torontu, te predaje i drži seminare na kazališnim akademijama, školama i festivalima u zemlji i inozemstvu. Surađuje s vrhunskim kazališnim djelatnicima u svijetu kao što su Eugenio Barba, Jerzy Grotowsky, Mario Gonzales, Eugene Ionesco, Dario Fo, Tom Stoppard, Cecily Berry, Kristin Linclater, Claire Hagen, Philipe Genty, Jerzy Menzel, te sa Školom za mim i teatar Jacques Lecoq u Parizu, s Royal Shakespeare Company u Londonu, s Institut International de la Marionette u Charleville-Mezieresu, s Kazališnom akademijom i Akademijom novog plesa u Amsterdamu, s Kazališnom akademijom u Budimpešti. Kao članica Bedema ljubavi i Croatian Art Forces organizirala je mirne prosvjede protiv agresije, skupljala svjedočanstva o zločinima, surađivala s UN Centrom za ljudska prava, Amnesty International, Helsinky watch, te svjedočila o agresiji i zločinima u Bruxellesu, Bonnu, Frankfurtu, Parizu, Strasbourgu, Genevi, Ljubljani, Londonu, Maasrichtu, Amsterdamu, Berlinu, New Yorku....
Među njena važnija redateljska ostvarenja (izvan Pozdrava) spadaju postave Euripidove Medeje, Sofoklove Antigone, Fabrijeve Smrti Vronskog, Millerova komada Hamletmachine, te Ibsenove Nore i Držićeve Hekube (na Dubrovačkim ljetnim igrama i u ZKM-u) te projekta Alma Mahler u Teatru ITD.
Dobitnica je brojnih nagrada i priznanja.