Radionica koreografske improvizacije s umjetnicom Rosalin Crisp, održat će se od 20. do 24. studenog u Kinu SC, Savska 25. Radionica je namijenjena studentima i profesionalnim umjetnicima - svima onima kojima je u središtu zanimanja pokret, bio on/a plesač/ica, koregraf/kinja, performer/ica, glumac/ica ili entuzijast/kinja. Prijave se primaju do 15. studenog 2015.
vrijeme: 20.11.2015.
prijava: 15.11.2015
mjesto: Zagreb; Kino SC, Savska 25
Praksa koreografske improvizacije koju podučava
Rosalind Crisp nudi plesnim umjetnicima praktične alate kako bi obratili pažnju na čin plesanja i konkretne načine generiranja, i percipiranja, pokreta iz bilo kojeg dijela tijela, u bilo kojoj brzini i na bilo kojem nivou, bilo kojom snagom i u bilo kojem smjeru, bilo kojeg trajanja... bilo kada. Zagrijavanje se primarno fokusira na dah, angažiranje težine tijela, primjećivanje senzacija te svijesti o počecima – procesima pokreta u nastajanju. Ova metoda pripremanja tijela radi na ukidanju uhodanih (fiksiranih) putova pokreta i dugotrajne napetosti te treniranju pažnje da bi se lako premjestila u različite dijelove tijela. Rosalind tada uvodi nekoliko konkretnih alata za primjećivanje i generiranje pokreta iz bilo kojeg dijela tijela. Ovo su motori za generiranje pokreta iz specifičnih koreografskih fokusa, kao na primjer, «pojačavanje, smanjivanje ili zadržavanje prostora između dva dijela tijela», ili «premještanje oblika kroz prostor». Ovakav rad istražuje se kroz kontakt i rad s partnerom te individualno.
Ovi su alati prvenstveno zamišljeni kako bi plesače usmjeravali u stvaranju pokreta. Kontinuiranom praksom, oni informiraju i plesačev proces odlučivanja, ostavljajući traga na njegovoj/njezinoj percepciji, postajući načinima osvještavanja oblikovanja/koreografije pokreta. To su konkretni alati kako bi se obratila pažnja na čin plesanja i pružila široka paleta načina da počnemo primjećivati i zanimati se za konstantnu promjenu stvari. Kao praksa, koreografska improvizacija može odvratiti plesača od njegovih/njezinih uobičajenih putova pokreta, povećati opseg izbora pokreta, i postaviti ih čvršće u sadašnjost. Ona kontinuirano dekonstruira i rekonstruira ono što plesanje jest.
Rosalind Crisp odrasla je u Australiji. Trenirala je balet na Victorian Ballet School (Melbourne) prije nego što je studirala Body-mind centering® i Kontakt improvizaciju na European Dance Development Centreu u Arnhemu, u Nizozemskoj 1991. Osnovala je Omeo Dance Studio u Sydneyju, koji je prostor za koreografsko istraživanje već deset godina. Dobitnica je mnogih nagrada uključujući i stipendiju Australia Councila. Od 2004–2012. bila je koreografska asistentica za Atelier de Paris - Carolyn Carlson u Parizu. Njezini radovi predstavljeni su u Francuskoj, Njemačkoj, Finskoj, SAD-u i Australiji. Surađuje sa i koreografira i za druge kompanije poput: Two Fish Berlin, Art Stations Foundation Poland, Laban Centre London, HZT Inter-University Berlin i VCA University of Melbourne, gdje je počasna znanstvena novakinja, te predaje diljem Europe i Australije.
Radionica se realizira u sklopu projekta Edukultura SC Kulture promjene Studentskog centra, uz potporu Ministarstva kulture RH i Ureda za kulturu, obrazovanje i sport Grada Zagreba.
Prijave s kratkim životopisom, kratkim motivacijskim pismom i kontaktom (mobitel i e-mail) primaju se na
edukultura.sc@gmail.com do 15. studenog, u ponoć.
Participacija: 500 kn (1150 kn za međunarodne studente)