Preskočite na glavni sadržaj

Pula – fotografije Igora Zirojevića i međunarodna izložba stripova

U petak, 14. lipnja, u Muzeju suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria u Puli otvaraju se dvije izložbe - izložba fotografija Igora Zirojevića 'Entropijski pejzaži' te međunarodna izložba stripova neovisne produkcije pod nazivom 'comiXconnection', a u izboru Muzeja Europskih kultura iz Berlina.
vrijeme: 14.06.2013.
mjesto: Pula; Muzeju suvremene umjetnosti Istre / Museo d'arte contemporanea dell'Istria, Sv.Ivana 1
url: http://www.msu-istre.hr
'Ciklus fotografija 'Entropijski pejzaži' Igora Zirojevića smisleni su nastavak istraživanja odnosa prirode i čovjeka tj. stupnjeva ljudskog prisustva u njoj a koje autora preokupira već duže vrijeme. Još od 2011. kada na Photodays u Rovinju velikim formatima zračnih snimaka osvaja prvu nagradu u kategoriji pejzaža a nastavlja i produbljuje interes ciklusom meditativnih “Zen vrtova” iz 2012. (Galerija Makina, Pula) evidentno je da fotograf inklinira problematiziranju percepcijske moći same ideje prostornosti. Baveći se prizorima koji se sa aspekta klasičnog žanrovskog kanona ljepote sasvim sigurno ne mogu nazvati uobičajeno lijepima i privlačnima, fotograf progovara o onom 'drugom pogledu' koji vidi onkraj i iza zbilje pa tako sam za sebe gradi definiciju antipejzaža kojim se približava paradigmi krajolika ljudske svijesti.


Na prvi pogled moglo bi se reći da fotografirajući nepregledne prostore kamenoloma, puste morske površine, spaljene predjele, zagađenja i onečišćenja, on kritički progovara o svijesti društva koja unatoč tomu što se u posljednjih nekoliko desetljeća značajno ekološki unaprjeđuje i sve je prisutnija u političkom i svakodnevnom diskursu, još uvijek egzistira na mizernom stupnju. (…)' Paola Orlić

Međunarodna izložba neovisnog (alternativnog) stripa iz Hrvatske, Mađarske, Rumunjske, Slovenije, i Srbije u izboru Muzeja europskih kultura iz Berlina.
'Koliko su raznoliki sami nazivi za strip kao medij, toliko se različito i manifestira strip u Hrvatskoj, Mađarskoj, Rumunjskoj, Sloveniji, i Srbiji. Povijest njegova nastajanja izravno odražava pojedine političke pozadine i otvorenost društva pri kontaktu s tim vidom umjetnosti i komunikacije. To je ujedno i razlog zašto i granice između mainstream i alternativnog stripa variraju od zemlje do zemlje. 'ComiXconnection' predstavlja nezavisni strip tih pet zemalja u najširem smislu riječi, te upozorava na njihove međusobne razlike i poveznice.


U fokusu nisu samo umjetnici i njihova aktualna djela, već i  svestrana mreža njihovih odnosa. Izvjestan broj strip-autora udružuje se u kolektive, klubove ili grupe, izmjenjuje ili skupno izdaje fanzine i magazine. Sadržajem, oblikom i stilom, svojim radovima svjesno oduzimaju marketinšku vrijednost kojoj mainstream stripovi teže. Oni pripovijedaju i oblikuju svoje priče mimo svakog nametnutog obrasca. Njihovi stripovi privlače posebnu publiku nesklonu konvencionalnim marketinškim strategijama.

Nezavisni strip pronalazi svoje čitatelje služeći se mrežom koju angažirani i motivirani ljudi oblikuju putem udruga, izdavača i knjižara, koji djeluju na različitim razinama unutar pojedinih zemalja, ali i međunarodno. Organiziraju festivale, izložbe, radionice, te nalaze izdavače i sponzore. To osigurava vanjsku percepciju, uzajamni kontakt i razmjenu.

Razne promjene perspektive i širenje vidika, koji proizlaze kao rezultat takvog sinopsisa, vode, nadamo se, ka sinergiji u tom umreženju, prema podizanju svijesti, te naposljetku prema povećanju umjetničke vrijednosti te vrste stripa. Izvanredno širok opseg mogućnosti koju medij stripa nudi upućuje na mnoga područja u kojima bi se strip u budućnosti mogao koristiti kao inovativan oblik komunikacije.'