Preskočite na glavni sadržaj

Pretpremijerne izvedbe nove predstave Kazališta Knap

Uoči premijere koja se najavljuje za kraj listopada, predstavu 'Play Harms ili sasvim obične besmislice' Kazališta Knap ovaj će mjesec publika moći vidjeti čak tri puta: 18. rujna u Centru za kulturu i obrazovanje Susedgrad, 22. rujna u Muzeju iluzija te 25. rujna u Kazalištu Knap.
vrijeme: 18.09.2021. - 22.09.2021.
mjesto: Zagreb
url: http://www.knap.hr/kazaliste/

Ima li smisla, uopće naprezati moždane vijuge kako bi našli izlaz, ili je bolje prepustiti se besmislici da nas nosi?
 
Čemu propitivanja, mudre misli i pouke? Vrijeme je apsurda, te ga prikažimo u svoj njegovoj punini. Onako kako ga je i Harms prikazivao  prije gotovo stotinu godina, jer to je ogledalo današnjice.
 
Kazalište Knap je u godini apsurda, besmislica i bizarnosti odlučilo na daske postaviti komad nastao po tekstovima Daniila Harmsa, o navedenim besmislicama, apsurdu i bizarnostima. Pandemija, potresi, poplava i sve sulude okolnosti koje su nam okrenule život naglavačke ogolile su sav apsurd sustava i pred obične ljude postavile brojne upitnike.
 
Nakon ljetnih pop up izvedbi, a u oči premijere koja se očekuje krajem listopada, predstavu Play Harms publika će moći vidjeti na pretpremijernim izvedbama:
 
18.9. u 19:30h Centar za kulturu i obrazovanje Susedgrad (Argentinska 5)
 
22.9. u 20h Muzej iluzija (Ilica 72)
 
25.9. u 20h Kazalište Knap (Ivanićgradska 41a)
 
Premijera: 30. listopada u 20:00 sati, Kazalište Knap (Ivanićgradska 41a)

 
Redatelj predstave Play Harms je Boris Kovačević, a u predstavu glume Marko Hergešić i Filip Detelić.
 
Daniil Harms (1905. – 1942.) ruski pjesnik, prozaik i dramatičar.
 
Harmsova kratka proza, nastala uglavnom između 1930. – 1940. g. predstavlja vrhunac svjetske avangardne književnosti. "Mene zanima samo besmislica, jedino to nema nikakvog praktičnog značenja" uzvikuje Harms u jeku stvaranja kulta novog sovjetskog utilitarnog čovjeka. Harmsovi zapisi djeluju kao kratki nepovezani opažaji svijeta koji ga okružuje. Ti opažaji su izrazito subjektivni, karikirani, upotpunjeni fantazijom, s posebnim naglaskom na apsurd i besmislicu. Njegovo pismo plijeni britkim crnim humorom kao i vječno svježim, dječje začuđenim pogledom na svijet. Na svijet, koji se uporno opire zdravom razumu, u kojem je Aristotelova logika tek bajka za naivne.