U trećem i vjerojatno posljednjem domaćem ciklusu autorskopravnih radionica za filmske autore, producente i umjetnike izvođače, Autorskopravna agencija Pegaz Auctoritas d.o.o. će nastojati zaokružiti ovaj trogodišnji program koji je u cijelosti financijski podržan od HAVC-a, a ustupanjem prezentacijske dvorane i od HDLU-a, tako da je besplatan za sve sudionike. Prijave se primaju do 18. lipnja 2012.
vrijeme: 19.06.2012.
prijava: 18.06.2012
mjesto: Zagreb, Dom hrvatskih likovnih umjetnika, Trg žrtava fašizma b.b.
U skladu s tom tradicijom, i ove godine se glavnina programa odvija u Domu hrvatskih likovnih umjetnika u Zagrebu, Trg žrtava fašizma b.b., gdje će se u prezentacijskoj dvorani (zapadni ulaz) održati i tri ovogodišnje autorskopravne radionice (za koje su u zagradama navedene i ciljne skupine):
1.)
Pravo prerade i umetanja djela i lika u a/v i kazališna djela - 19.6.2012. (utorak) od 17 do 20 h
(producenti, filmski, kazališni, glazbeni, književni i drugi autori, glumci i drugi umjetnici izvođači)
2.)
Položaj glumaca i vizualnih umjetnika u a/v i kazališnim djelima - 20.6.2012. (srijeda) od 17 do 20 h
(glumci, vizualni umjetnici, producenti, filmski, kazališni, glazbeni i drugi autori i izvođači)
3.)
Financijski aspekti audiovizualne i kazališne djelatnosti - rana jesen 2012. (prebačeno iz zakonodavnih razloga)
(producenti i njihovi računovođe/knjigovođe, kao i svi oni koje zanima novčani aspekt umjetnosti)
Svoje prijave za prve dvije autorskopravne radionice pošaljite do ponedjeljka, 18. lipnja, na adresu:
stribor@pegazus.hr.
Organizatori o radionici:
Predložene teme su s jedne strane rezultat želja sudionika dosadašnjih radionica da se progovori o ovim temama koje su važne za opstojnost rada naših umjetnika i poduzetnika u kulturi, a ponajviše za filmske producente i umjetnike angažirane u filmskoj produkciji, budući da je filmska produkcija organizacijski i financijski najkompleksnija i najzahtjevnija kulturna djelatnost... no nastojali smo ostaviti otvorena vrata za sve vrste umjetnika, jer su svi oni zapravo obuhvaćeni filmskom produkcijom - od pisaca, preko likovnih i drugih vizualnih umjetnika do glazbenika, a posebno smo naglasili sličnost kazališne i filmske produkcije u pogledu financijskih aspekata njihovog funkcioniranja, prerade i umetanja djela i likova u kazališna i audiovizualna djela, a napose u pogledu uloge glumaca i vizualnih umjetnika u tim produkcijama.
S druge strane, ove teme i njihov sadržaj su rezultat našeg svakodnevnog rada na autorskopravnoj zaštiti umjetnika i poduzetnika u kulturi, ali i projektnoj podršci i osnivanju tvrtki (udruga, trgovačkih društava i dr.) koje obavljaju kulturnu djelatnost... a kroz to se stalno otvaraju nove i zanimljive teme i neka pitanja na koja treba naći odgovore:
Kako se dokazuju i rješavaju plagijati, skrnavljenja, neovlaštene prerade i sl.? Vrijeđa li autore i izvođače više neplaćanje naknade ili to što ih se ne pita za dopuštenje i ne navede?
Kako ugovoriti umetanje djela, lika, snimke, žiga, TV prijenosa i sl. u film, trailer i sl. i ima li umjetnik izvođač tu ikakva prava? Ima li pravo suprotstaviti se pretvaranju kratkog formata sapunice u produženu reklamu za sponzora? Do koje mjere se može rastezati format, glazbena interpretacija, scenarij i sl.?
Kakav je uopće položaj glumaca i mogu li oni uopće utjecati na uvjete svojih ugovora? Je li u Hollywoodu ista situacija? Koje su sive zone u ugovaranju, tj. u kolektivnoj zaštiti njihovih prava? Koji je položaj drugih izvođač i kazalištu i na filmu? Koji je položaj fotografa, direktora fotografije i vizualnih umjetnika, a posebice montažera, autora specijalnih efekata te video igara i video klipova koji su danas opći 'predmet žudnje'?...
Kada ući u sustav PDV-a? Je li status samostalnog umjetnika uvijek porezno najidealnije rješenje? Je li ugovor o djelu koji sklapaju autori i izvođači porezno prihvatljiviji od ugovora o radu? Kako financirati produkciju - fondovi, sponzorstva, co-branding, pretprodaja, udjeli, vlastita sredstva...? Je li djelo mobiliziranog vojnog snimatelja statusno usporedivo s djelom nastalim u radnom odnosu? Gdje su granice autorstva - fotografije i filmske snimke - snimanje mobitelom, dokumentarne ratne snimke iz rova? Zašto o odgovoru porezne uprave glede autorstva ovisi opstojnost filmskog projekta?
Edukacijski program obuhvaća i niz autorskopravnih tribina na hrvatskim ljetnim filmskim festivalima od Vukovara (VFF), preko Karlovca (4 Rivers), Starigrada (Paklenica - SPFF) i Splita (SFF) do Stona (Dubrovnik - Food Film Festival), a završava u ranu jesen s trećom AP radionicom iz ovog ciklusa - Financijski aspekti audiovizualne i kazališne djelatnosti.
Izvor: Stribor Jurčić