U Gradskoj galeriji Fonticus u Grožnjanu, u subotu, 10. prosinca, s početkom u 19 sati, održat će se performans Burhana Hadžialjevića - 'U pravcu mrtve prirode / In der Richtung des Stillebens' te otvorenje samostalne izložbe Ive Ćorkovića pod nazivom 'Transformacije'.
vrijeme: 10.12.2011. 19,00
mjesto: Grožnjan; Gradska galerija Fonticus
Najnoviji projekt Burhana Hadžialjevića, performance 'U smjeru mrtve prirode / In der Richtung des Stillebens' poetičnošću i reskošću u isto vrijeme nameće dvije snaže asocijacije. Jedna je problematiziranje recentnog povijesnog trenutka a druga, koji ujedno služi kao putanja režiranog promišljanja, jest pitanje osobnosti, osobne odgovornosti, pitanje duševnosti pojedinca.
..Performance kao izvedbena akcija zapravo je neka vrsta žive slike, igrokaza, predstave. Pored likovnih, moraju biti zadovoljeni i dramaturški zahtjevi. Kad likovni umjetnik kreće u medij scenskog pokreta, postavljaju mu se novi zahtjevi. Hadžialjević povjerava radnju trojici realnih i jednom virtualnom liku. Umjetnik prostor naseljava akterima i promatračima. Tu su tri aktivna lika: Revolucionar, Mephisto i Lovac. Oni imaju zadanu savjest uokvirenu ulogom.
Promatrači imaju zadatost ukoliko pristaju pratiti izvedbu performancea. Iskustvo promatrača bitna je činjenica prigodom opisivanja sustava. Intencija je brisati stari pojam 'promatrač' a na njegovo mjesto staviti novi pojam – 'sudionik'. Dvije interaktivne točke time gube svoju Newtonovski izračunljivu poziciju. Ovako pojmljenu participatorsku realnost čine osnovni koncepti gibanja i spoznaja kroz koje doživljavamo prostor, realnost, vrijeme i svijest. Tako, pojam umjetnik, kreator mijenjamo u pojam sudionik kao što pojam promatrača postavljamo na novo mjesto: opet, mjesto sudionika...iz teksta Eugena Borkovskog
Noviji slikarski radovi Ive Ćorkovića na prvi pogled podliježu sumnjičenju. Razlog za to je otkrivanje, uporaba i interpretacija znaka koji je u prošlom stoljeću dobio omraženo značenje. Autor zapravo nastoji povratiti izvorno značenje svastike, simbola koji vuče porijeklo od samih početka civilizacije. Nalazimo ga u budizmu, hinduizmu i drugim azijskim religijama.
Također ga nalazimo kao motiv u Grčkoj i Rimskoj kulturi. Već i pogled na njega sugerira kretanje, snagu, tempo. U pročišćenom, grafičkom obliku plasirala ga je ljudska ruka no, ideju za to njegovi oblikovaoci pronašli su u ljudskom pokretu, vrtnji, svemirskoj maglici, vjetru, puževoj kućici, vrtlogu otjecanja vode u kadi. Simbol je iz solarnog asortimana, ali ima i druga tumačenja ovisno o kontekstu i kulturi. Astrološki ovaj znak ima mistično tumačenje.
Ćorković simbol multiplicira gradeći dinamične kompozicije. Odustaje od kolora jer mu je vjerojatno snaga simuliranog kretanja, vrtnje, dovoljno izražajna. Umnoženim znacima on tvori razgibane rešetke. Umjetnik znak koristi u indijskoj varijanti gdje svaki polomljeni krak ima pridodan krug, točku. On se poigrava izmjenjivanjem tona podloge. Tako nam se čini da se igra plasirajući radove u pozitivu i negativu. iz teksta Eugena Borkovskog